تابناک چهارمحال وبختیاری- فرماندار شهرستان بن گفت: سهم این شهرستان از محل تسهیلات اشتغال فراگیر حدود 141 میلیارد ریال است.
کد خبر: ۵۲۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰ 07 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- کمال اکبریان چالشتری در کارگروه اشتغال شهرستان بن تاکید کرد: این میزان تسهیلات به طرح های ایجاد اشتغال پایدار این شهرستان با نرخ سود 18 درصد درنظر گرفته شده که برای طرح های سرمایه در گردش، توسعه ای و جدید قابل پرداخت است.
وی تصریح کرد: این تسهیلات به 14 رسته شامل صنایع تبدیلی کشاورزی و دامداری، فرش، میوه های دانه دار، گردشگری و بومگردی، فناوری اطلاعات و آی تی، پوشاک و گیاهان دارویی پرداخت می شود.
وی یادآور شد: تسهیلات اشتغال فراگیر به طرح های خود اشتغالی و مسکن تعلق نمی گیرد.
مسئول دبیرخانه اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سهمیه شهرستان بن برای نام نویسی در سامانه رصد (سامانه متقاضیان طرح های اشتغال زایی) 882 نفر بوده که تاکنون 176 نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند.
محمود جلالی اظهار کرد: اطلاعات شاغلان در این سامانه براساس خوداشتغالی، اشتغال زایی حقیقی و حقوقی، اشتغال دولتی و غیردولتی و در بخش های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی ثبت می شود.
وی افزود: این سامانه از سوی کاربران دستگاه های اجرایی برای ثبت اشتغال ایجاد شده مورد استفاده قرار می گیرد که از این طریق میزان اشتغال تحقق شده درحال ثبت است.
جلالی سهم تسهیلاتی شهرستان بن در طرح های خوداشتغالی را 6 میلیارد و 750 میلیون ریال اعلام و تاکید کرد: این مبلغ در دو بخش پشتیبان و مستقل به متقاضیان قابل پرداخت بوده که سقف آن برای هر نفر تا 200 میلیون ریال است.
وی یادآور شد: برای استفاده از تسهیلات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری فقط افرادی می توانند بهره مند شوند که به عنوان بیکار یا کارفرما در سامانه های این اداره کل نام نویسی کرده باشند.
بن در 30 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار