تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از کاهش صددر درصدی بارش های استان در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: میزان بارندگی ها از مهرماه امسال تاکنون در ایستگاه ها صفر بوده است.
کد خبر: ۵۲۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ 11 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- مهرداد قطره سامانی افزود: در حالی که در مدت مشابه سال گذشته در ایستگاه کوهرنگ شاهد ذخیره 55 میلیمتری باران بودیم، اما امسال در هیچ یک از شهرستانها شاهد وقوع نزولات آسمانی نیستیم.
وی از وقوع بارش های رگباری در ارتفاعات غربی استان برای بعدازظهر امروز خبر داد و گفت: برای بقیه مناطق استان آسمان نیمه ابری تا تمام ابری همراه با وزش شدید باد پیش بینی می شود.
قطره سامانی تصریح کرد: انتظار می رود بارش های موثر پاییزی در استان در روزهای 27، 28 و 29 آبان شکل گیرد.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری همچنین از کاهش دمای استان برای روزهای آینده خبر داد و گفت: امروز شهرکرد با سه درجه زیرصفر سردترین نقطه در کشور بود و فردا صبح حداقل دمای شهرکرد به 5 درجه زیر صفر می رسد.
تغییر اقلیم و کاهش بارندگی در چهارمحال و بختیاری سبب شده تا این استان در سال زراعی 95-96 وارد دهمین سال پیاپی خشکسالی شود و همین امر به خشکیدگی دشت های این استان و تبدیل شدن آن به چشمه های گرد و خاک منجر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار