تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون چهار واحد تولیدی در استان کد IR را دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۵۲۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 12 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- عبدالمحمد نجاتی اظهار کرد: در حال حاضر دو کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان، یک کارخانه شیر خشک و در سال جاری یک واحد بسته‌بندی ماهی قزل‌آلا کد IR را دریافت کرده‌اند.
وی افزود: سال گذشته 522 تن شیر خشک به کشور امارات و چهارهزار و 700 تن خوراک دام، طیور و آبزیان به کشورهای عراق، تاجیکستان، آذربایجان و ترکیه و امسال تاکنون 150 تن ماهی قزل‌آلا به کشور روسیه صادر شده است.
نجاتی گفت: در حال حاضر پنج واحد تولیدی به منظور دریافت کد IR درخواست خود را به این اداره‌ کل ارسال کرده‌اند که درخواست‌ها برای بررسی و اعطا این کد به واحدهای مربوطه، به سازمان دامپزشکی ارجاع داده شده است.
وی با اشاره به اینکه شرایط برای دریافت کد IR در واحدهای مختلف متفاوت است، تصریح کرد: در تمامی واحدها فرم ممیزی مخصوصی وجود دارد که بایستی شرایطی از لحاظ فیزیکی و بهداشتی و با رعایت اصول GMP و استخدام دکتر دامپزشک به عنوان مسئول فنی فراهم باشند تا واحدها بتوانند کد IR را دریافت کنند.
نجاتی خاطرنشان کرد: اداره‌کل دامپزشکی استان به منظور اعطا این کد به واحدها، نظارت‌های کافی را انجام می‌دهد و در صورتی که شرایط در واحدها طبق استاندارد پیش روند، تاییدیه برای دریافت کد انجام خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار