تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از جذب 170 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان در دولت یازدهم خبر داد.
کد خبر: ۵۲۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴ 12 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- بهمن عسگری سوادجانی افزود: این حجم سرمایه گذاری در راستای راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی، هتل ها، مرمت خانه های تاریخی، مجتمع های گردشگری و ایجاد زیرساخت های گردشگری در استان جذب شده است.
وی از رشد 100 درصدی اردوگاه های گردشگری در استان خبر داد و گفت: درحالی که تا قبل از دولت یازدهم اردوگاه گردشگری در استان نداشتیم، اما تا پایان مهرماه امسال تعداد اردوگاه ها در استان به 12 مجموعه رسیده است.
عسگری سوادجانی از رشد 670 درصدی خانه های مسافر در استان خبر داد و گفت: تا سال 92، 21 خانه مسافر در استان فعال بود، اما هم اکنون تعداد خانه های مسافر در استان به 141 خانه افزایش یافته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: همچنین تا قبل از دولت تدبیر و امید هیچگونه اقامتگاه بوم گردی در استان وجود نداشت، اما از سال 92 تاکنون 11 اقامتگاه در استان ایجاد شده است.
عسگری سوادجانی افزود: در مجموع طی فعالیت دولت تدیبر و امید برای 4 هزار و 987 نفر در سه بخش میراث فرهنگی، صنایع سدتی و گردشگری استان اشتغالزایی شده است.
چهارمحال و بختیاری که به تازگی از آن با عنوان برند بوم گردی کشور یاد می شود، دارای پتانسیل های بی بدیلی در حوزه گردشگری بویژه گردشگری طبیعی است که می تواند برند معتبر و منحصر به فردی از گردشگری طبیعی را در کشور و همچنین در عرصه بین الملل به خود اختصاص دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار