تابناک چهارمحال وبختیاری- سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بخشی از جمعیت استان در مناطق محروم و روستاهای استان ساکن هستند، بر لزوم راه‌اندازی کتابخانه سیار در این مناطق تأکید کرد.
کد خبر: ۵۲۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ 12 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- گودرز امیری در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق محروم و روستایی می‌تواند به افزایش سرانه مطالعه افراد این مناطق که بخش اعظمی از جمعیت این استان را به خود اختصاص داده‌اند، کمک کند.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده این استان در حوزه کتاب، نبود فضای فیزیکی برای احداث کتابخانه‌های عمومی در روستاها و مناطق محروم است، اظهار کرد: این در حالی است که خوشبختانه به لحاظ تأمین کتاب با مشکل خاصی مواجه نیستیم و مشکل اصلی ما در این زمینه مربوط به زیرساخت‌های فیزیکی برای احداث کتابخانه‌های عمومی است.
امیری با اشاره به اینکه شهرداری‌های استان موظف به پرداخت سهم نیم درصد از محل درآمدهای عمومی خود به کتابخانه‌های استان هستند، تصریح کرد: وجوه دریافت شده در هر شهر بایستی در امور مربوطه به کتاب و کتایخوانی همان شهر هزینه شود.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری تسریع در روند کلنگ‌زنی کتابخانه مرکزی در استان را از طرق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خواستار شد و گفت: کتابخانه مرکزی به عنوان یک مرکز مرجع برای کتاب‌ها قلمداد می‌شود و چهارمحال و بختیاری اکنون فاقد این مرکز است و تنها کتابخانه های عمومی در سطح استان فعال است.
وی از اختصاص 300 میلیون تومان از اعتبارات استانی برای راه‌اندازی کتابخانه بعثت فرخشهر خبر داد و گفت: سرانه فضای فرهنگی در شهرستان سامان نیز اندک بود که با راه‌اندازی کتابخانه جعفرزاده در این شهرستان این کاستی برطرف می‌شود.
امیری راه‌اندازی کتابخانه مرکزی دیجیتال در استان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: امروزه انتقال و ارائه اطلاعات به روز و جدید از اهمیت بالایی برخوردار است و هر فرد با داشتن کتابخانه دیجیتال در هر زمان و مکانی می‌تواند علاوه بر کسب این اطلاعات، در ترویج کتابخوانی نیز سهیم باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار