تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان چهارمحال و بختیاری از مصرف سالانه هشت هزار و 500 تن آرد در این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۲۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳ 13 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- کیقباد قنبری اظهارکرد: در چهارمحال و بختیاری 9 کارخانه آرد فعال در چهار شهرستان شهرکرد، فارسان، بروجن و کوهرنگ وجود دارد.
وی افزود: راه‌اندازی سه کارخانه دیگر نیز در شهر ناغان، لردگان و شهرکرد در دست اقدام است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان بهسازی انبارهای گندم و آرد را ضروری دانست و گفت: سازمان تعاون روستایی مکلف به بهسازی و تجهیز انبارهای آرد و گندم به دستگاه‌های مکانیزاسیون است.
وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف آرد این استان نسبت به نرم کشوری بیشتر است، تصریح کرد: سرانه مصرف آرد در استان به ازای هر نفر در روستا هشت تا 10 کیلوگرم و در شهر هفت تا 10 کیلوگرم است و این نیز حاکی از این است که قوت غالب روستاییان استان نان است.
مدیرعامل شرکت غله و بازرگانی استان خاطرنشان کرد: این شرکت در راستای افزایش کیفیت آرد و نان استان برنامه‌های متعددی از جمله اختلاط گندم استان با انواع گندم‌های با کیفیت مانندگندم با گلوتن بالا، آموزش متصدیان واحدهای نانوایی با همکاری سازمان فنی‌وحرفه‌ای و اختصاص تسهیلات بهسازی واحدهای نانوایی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار