تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال 20 کارگاه تولید فرش در استان مجهز به امکانات جدید شد.
کد خبر: ۵۲۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 15 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- علیرضا جیلان اظهار کرد: حدود 100هزار بافنده فرش در استان فعالیت می‌کنند که بیش از نیمی از آن‌ها عضو هفت تعاونی روستایی و دو تعاونی شهری فرش‌بافی و 20 هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی هستند.
وی با اشاره به اینکه 70 درصد از افراد دارای بیمه قالیبافی، غیر بافنده هستند، افزود: نباید فرش ابزاری برای گرفتن اعطای تسهیلات باشد.
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مواد اولیه، مواد رنگرزی ثابت و بافندگان بالقوه را از پتانسیل‌های استان برشمرد و گفت: برای نمایان شدن پتانسیل‌های و برندسازی فرش، 40 مربی تخصصی در زمینه فرش فعالیت می‌کنند.
جیلان از دایر شدن دهکده فرش در استان طی سال آینده خبر داد و گفت: اجرای این طرح باعث اشتغال‌زایی 200 نفر خواهد شد.
وی مهم‌ترین سبک‌های فرش بافی در استان را سبک بختیاری با 60 طرح و نقش از جمله نقش چالشتر، خشتی، لچک و ترنج، چل مینا، سرو و کاج، گل افشار و قاب سماور گزارش کرد و گفت: در این دهکده، زنجیره کامل تولید فرش شامل مرحله‌های پشم‌شویی، ریسندگی، رنگرزی، طراحی، فرش‌بافی، رفوگری فرش انجام می‌شود.
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از فعالیت 40 کارگاه تولید فرش در استان خبر داد و گفت: این کارگاه‌ها با اشتغال‌زایی 400 نفر و سرمایه‌گذاری 100 میلیون تومان در حال فعالیت هستند.
جیلان اظهار کرد: امسال 20 کارگاه تولید فرش در استان مجهز به امکانات جدید شدند.
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: سالانه 200 هزار مترمربع فرش توسط بافندگان استان تولید می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار