تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود سه اورژانس اجتماعی در شهرهای شهرکرد، بروجن و لردگان، گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری اورژانس اجتماعی در شهرهای اردل، فارسان و کیار راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۵۲۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ 15 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- جواد نجفی با اشاره به اینکه مصادیق کودک آزاری اعم از عاطفی، جسمی، جنسی و تحصیلی و ... است، از مردم خواست تا هنگام مشاهده کودک آزاری با شماره 123 تماس بگیرند و این مورد را به اطلاع اورژانس اجتماعی برسانند.
وی افزود: در هنگام وقوع کودک آزاری همانند ضرب و شتم نامادری یا ناپدری، پس از مطلع شده بهزیستی، روانشناسی و بررسی موضوع انجام شده و در صورت لزوم کودک به شکل موقت از فرد آزاردهنده جدا خواهد شد و در مراکز نگهداری کودکان و آسیب دیدگان اجتماعی با توجه به سن و جنس کودک نگهداری می‌شود.
نجفی تصریح کرد: در صورتی که در بررسی‌های انجام شده توسط بهزیستی، پدر و مادر به دلیل وجود بیماری اعصاب و روان شدید، اعتیاد و ... موجب آزار کودک هستند، این افراد نیز تحت درمان قرار می‌گیرند و کودک پس از طی مراحل درمان والدین به خانواده بازگشت داده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا در صورت نیاز اقدامات حقوقی و قضایی نیز انجام خواهد شد.
نجفی با اشاره به اینکه در مواردی از کودک آزاری در سال گذشته و امسال، کودک به طور موقت از خانواده شد، تاکید کرد: امسال نسبت به سال گذشته آشنایی مردم استان با اورژانس اجتماعی افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: به منظور آشنایی مردم استان با اورژانس اجتماعی در محلات و مساجد اطلاع رسانی انجام و از مردم خواسته می‌شود تا هنگام مشاهده کودک آزاری با شماره 123 تماس گرفته و این مورد را به اطلاع اورژانس اجتماعی برسانند.
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان اضافه کرد: اطلاع رسانی رسانه‌ها در این راستا نقش موثری دارد.
نجفی با اشاره به وجود سه اورژانس اجتماعی در شهرهای شهرکرد، بروجن و لردگان، تاکید کرد: طبق قانون بایستی در شهرهای بالای 50 هزار نفر اورژانس اجتماعی وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه در سایر شهرهای استان نیز هنگام وقوع مسئله‌ای که نیاز به ارائه خدمات اورژانس اجتماعی است از نزدیک‌ترین شهر این اورژانس اعزام می‌شود، گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری اورژانس اجتماعی در شهرهای اردل، فارسان و کیار راه‌اندازی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار