تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون وزیر و راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی زمین ومسکن از تصویب دستورالعمل ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی تصرفی در کشور خبر داد و گفت: این دستورالعمل که به تازگی تصویب شده است، بزودی به استانها ابلاغ می شود.
کد خبر: ۵۲۵۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷ 15 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حمیدرضا عظیمیان در نشست شورای مسکن چهارمحال و بختیاری افزود: کسی حق تجاوز به اراضی ملی و دولتی را ندارد، اما از آنجا که در سالهای گذشته برخی از مردم و حتی دستگاه های دولتی تصرفاتی در این اراضی داشته اند و امروز این مساله به یکی از مشکلات و معضلات اصلی در حوزه مسکن و شهرسازی تبدیل شده است، دستورالعملی تهیه و تصویب شده تا براساس آن مشکل این اراضی برطرف شود.
وی ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل مردم بی بضاعتی که در حاشیه شهرها در اراضی دولتی مسکن احداث کرده و به جز آن سرپناهی برای اسکان ندارند، زمین مطابق با بندهای این دستورالعمل و بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در آن، به این افراد واگذار می شود.
به گفته عظیمیان با اجرای این دستورالعمل که به امضای چهار وزیر و یک معاون رئیس جمهوری رسیده است، مشکل 80 درصد مردم کشور که در اراضی تصرفی که عمدتا در حاشیه شهرها ساکن هستند برطرف می شود.
معاون وزیر و راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن خاطرنشان کرد: هدف از تصویب و اجرای این دستورالعمل ضمن مقابله با پدیده زمین خواری، حمایت دولت از خانواده های بی بضاعت حاشیه شهرهاست.
عظیمیان افزود: تمام قوای حاکمیتی و به ویژه دستگاه قضا و مقننه حساسیت ویژه ای نسبت به مقابله با پدیده زمین خواری در کشور دارند و در همین خصوص تلاش ما بر این است تا با تمهیدات ویژه و نظارت های بیشتر مشکلات این حوزه را برطرف کنیم.
در این نشست در خصوص برخی اختلافات موجود بین دستگاه های اجرایی استان و شهرداری شهرکرد بر سر زمین، مشکلات مسکن مهر، خانه های سازمانی، کمربندی جنوب و شمال شهرکرد و برخی اراضی تصرفی در نقاط مختلف استان بحث و تعیین تکلیف شد.
همچنین مقرر شد در صورت تایید حوزه علمیه قم، 21 هکتار از اراضی استان به ساخت حوزه علمیه اختصاص داده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار