نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: رویکرد‌های تفریحی، شادی و مسائل ورزشی در جامعه ما الگوی مناسب فرهنگی ندارد.
کد خبر: ۵۲۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲ 15 November 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدعلی نکونام در دیدار با دبیر شورای فرهنگ عمومی، با اشاره به اینکه نقش شورای فرهنگ عمومی در جامعه تثبیت شده نیست، اظهار کرد: در جلسات این شورا اعضا وظایف خود را گاهاً به خوبی انجام نمی‌دهند و مصوبات نیز در جامعه اجرا نمی‌شوند.

وی افزود: بعضی از ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی مانند پیاده‌روی اربعین حسینی، شهدا، رویکرد‌های قرآنی، شب‌های قدر، اعتکاف، مکان‌ها و هیأت‌های مذهبی به صورت فرهنگ عمومی شکل گرفته‌اند ولی شورای فرهنگ عمومی در نشر این ارزش‌ها نقشی نداشته است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی نقش مؤثری در نشر فرهنگ‌های بالنده جامعه نداشته است، اضافه کرد: جای کار بسیاری در این زمینه وجود دارد.

نکونام با اشاره به اینکه در اغلب فرهنگ‌های جامعه نواقص زیادی به چشم می‌خورد، ادامه داد: زوایا و نواقص متعددی در فرهنگ گردشگری وجود دارد که لازم است شورای فرهنگ عمومی برای اصلاح این نواقص نقش آفرین باشد.

وی گفت: رویکرد‌های تفریحی، شادی و مسائل ورزشی در جامعه ما الگوی مناسب فرهنگی ندارد و نمونه آن را می‌توان در ویترین زننده مغازه‌ها مشاهده کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: در زمینه ترویج استفاده از پوشش مناسب بسیار عقب هستیم و پوشش جامعه ما واقعاً رسوا است و این منکر به معروف تبدیل شده است.

نکونام با تأکید بر لزوم وجود برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت همه افراد جامعه ادامه داد: برگزاری جلسات عمومی مانند عروسی، عزا و مهمانی روز به روز به سمت فرهنگ غرب حرکت می‌کند.

وی اضافه کرد: باید مصوبات شورای فرهنگ در جامعه اجرا و نشاط و حرکت در این مجموعه به وضوح دیده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار