مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: طرح ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها به صورت فیزیکی و نرم‌افزاری در شهرستان‌های استان آغاز شد.
کد خبر: ۵۲۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 23 November 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- احمد جمشیدی از اجرای طرح ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها در چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهار کرد: در این راستا 9 مدرسه به صورت فیزیکی و 20 مدرسه به صورت نرم‌افزاری تا پایان سال جاری ایمن‌سازی می‌شوند.

وی با اشاره به توزیع 3 هزار دفتر آموزشی در مقاطع ششم ابتدایی استان، افزود: مدارس حاشیه راه‌ها براساس پارامتر‌هایی مانند وضعیت دید دانش‌آموزان، فاصله تا راه اصلی، تعداد تردد در جاده، متوسط سرعت در محور و غیره به منظور حفظ ایمنی دانش‌آموزان انتخاب شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز طرح ارتقای ایمنی راکبین موتورسیکلت، وانت‌بارها و عابران پیاده در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: علاوه بر فرهنگ‌سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در شهرستان‌های 9 گانه استان، لردگان و شهرکرد به دلیل آمار بالای مرگ و میر موتورسواران در اولویت قرار دارند.

جمشیدی ادامه داد: به مناسبت 29 آبان‌ماه روز جهانی یادبود قربانیان سوانح جاده‌ای، برای نخستین بار برنامه‌هایی از جمله انتخاب سه محور ایمن، ملاقات با یکی از راکبان موتور سیکلت که به دلیل تصادف و ایجاد ضایعه نخاعی به مدت 9 سال توانایی حرکت ندارد، توزیع 50 بسته آموزشی در مدرسه ابتدایی و 30 کلاه ایمنی به موتورسواران شهرستان بن و بررسی مشکلات ترافیکی این شهرستان در چهارمحال و بختیاری اجرا شد.

وی در پایان با بیان اینکه آمار مرگ و میر راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده در استان حدود 10 درصد است، گفت: این میزان مرگ و میر نیز باید با آموزش و ترویج فرهنگ ایمنی به صفر کاهش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار