تابناک چهارمحال وبختیاری- 7 صادرکننده نمونه و 5 حامی صادرات در چهارمحال و بختیاری روز شنبه تجلیل شدند.
کد خبر: ۵۲۹۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹ 25 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری در این مراسم گفت: تجمیع سرمایه، توزیع عادلانه سرمایه و نشاط اجتماعی در هر منطقه و در کشور اگر وجود داشته باشد، توسعه را به دنبال خواهد داشت.
اقبال عباسی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان با تاکید بر نوسازی صنایع بعد از عمر مفید هر واحد ادامه داد: مجلس و دولتمردان باید برای رفع مشکلات تولید کنندگان و تامین امنیت و رفاه اقتصادی سرمایه گذار در هر منطقه بیش از پیش همت داشته باشند.
به گفته وی، تامین زیرساخت های مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک های صنعتی به خصوص زمین و پرداخت تسهیلات به این واحدها باید در چهارمحال و بختیاری ارزان تر از سایر استان ها شود تا سرمایه گذار رغبت بیشتری داشته باشد.
عباسی تاکید کرد: اگر مدیری خواسته با ناخواسته مانع ایجاد سرمایه گذاری شود به کشور خیانت کرده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم گفت: کمبود و بحران تامین آب واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به خصوص واحدهایی که در شهرک های صنعتی مستقر هستند را با مشکلات عدیده ای روبه کرده است.
سید محمدرضا نبوی با بیان اینکه تولید و صادرات در این استان نیاز به مشوق دارد، اظهار کرد: انبار واحدهای تولیدی کامل از محصولات تولید شده است، درحالی که حتی این واحدها بازار داخلی ندارند.
وی با بیان اینکه برای داشتن فرصت رقابت در بازار تولید و صادرات باید قیمت واقعی تولید کاهش یابد، ادامه داد: اصلاح قوانین مالیاتی و تامین اجتماعی در کشور یکی از گام های اساسی در این خصوص است.
نبوی تصریح کرد: بالا بودن سود تسهیلات بانکی، اقتصادی بودن تولید را در کشور دچار مشکل کرده است.
نماینده صادرکنندگان نمونه چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم نداشتن ثبات قوانین گمرکی، قوانین مالیات بر ارزش افزوده، توجه نشدن به برندهای واحدهای تولیدی، نداشتن دانش لازم از سوی تولید کنندگان، سیاسی کردن فعالیت های بازرگانی و رایزن های اقتصادی در دیگر کشور و تولید نشدن محصولات براساس نیاز و سلیقه مشتری در کشورهای هدف را از جمله مشکلات فراروی صادرات کالا در چهارمحال و بختیاری برشمرد.
در این مراسم از 7 واحد واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری در سال 95 استان تجلیل شد.
یکهزار و 270 واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار