تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: طی هفت ماه ابتدای سال جاری 54 میلیون دلار کالا از استان به خارج از کشور صادر شد.
کد خبر: ۵۲۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 25 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- سیدنعیم امامی در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان، اظهار کرد: متأسفانه صادرات روز به روز با مشکلات بیشتری مواجه می‌شود.
وی افزود: کم‌کم با از بین رفتن صادرات در عراق و وارد شدن کالاهای کشورهای چین و ترکیه به کشور عراق، رقابت برای ایران و به تبع آن برای صادرکنندگان استان سخت خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه با سیاست‌های دولت یازدهم توسعه صادرات میسر نیست، تصریح کرد: علیرغم پیروزی کشور در سیاست خارجی، حوزه صادرات کشور و به تبع آن استان بهره کافی را از برجام نبرد.
وی گفت: پیشنهاد می‌شود رویکرد در وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان تغییر کند و به سمت رویکرد اقتصادی حرکت کرد.
امامی ادامه داد: در سال گذشته هدف صادراتی 102 میلیون تومان بود اما 106 میلیون دلار صادر شد و نسبت به سال 94 که 86 میلیون دلار انجام شد، 24 درصد رشد داشته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: علاوه بر 106 میلیون دلار صادرات در سال گذشته، در بخش کشاورزی 300 میلیون دلار نیز صادرات انجام شد که خارج از گمرگ این استان بود.
امامی تصریح کرد: طی هفت ماه نخست سال جاری 54 میلیون دلار کالا از استان به خارج از کشور صادر شد که همچنان هفت درصد از هدف صادراتی خود عقب هستیم که در صورت جبران تا پایان سال جاری صادرات کالا به 110 میلیون دلار خواهد رسید.
وی با بیان اینکه در حوزه فرش نیز صاردات صورت می‌گیرد اما به دلیل اینکه از گمرک استان صادر نمی‌شود ثبت نشده است، اضافه کرد: از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان درخواست میشود این ارقام اصلاح شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به وجود یک هزار و 89 پروانه بهره‌برداری در استان، گفت: 800 واحد فعال و نیمه فعال، و 25 درصد واحدهای صنعتی با ظرفیت بالای 70 درصد در استان فعالیت دارند.
وی تصریح کرد: مشکلات مابقی واحدها صنعتی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در حال بررسی است.
امامی با بیان اینکه ظرفیت صنعت استان اشتغال 21 هزار نیرو است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 15 تا 16 هزار نیرو مشغول کار در این حوزه هستند و با سرمایه‌گذاری جدید در نهایت پنج تا شش هزار نیرو به‌کار گرفته خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار