رئیس انجمن سینمای جوان شهرکرد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس انجمن سینمای جوان شهرکرد با اشاره به اینکه این انجمن بهترین مکان برای آموزش قاعده‌های فیلم‌سازی است، تاکید کرد: انجمن سینمای جوان از هر ایده جدید و فیلم‌نامه‌ای که حرف جدیدی برای بیان داشته باشد حمایت می‌کند تا به ایده خلاقانه تبدیل شوند.
کد خبر: ۵۳۰۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ 28 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- ناصر قائدی با اشاره به اینکه انجمن سینمای جوان ایران بستر مناسبی برای آموزش فیلم‌سازی و تربیت فیلم‌سازان است، اظهار کرد: فلسفه وجودی انجمن سینمای جوان، تربیت فیلم‌سازان در عرصه‌های تولید فیلم کوتاه و فیلم بلند است.
وی افزود: در حال حاضر شرایط بسیار مناسبی برای تجربه فیلم‌سازی و آموزش فیلم‌سازی در استان وجود دارد و فرصت مناسبی برای هنرجویانی که در قصد ورود به این عرصه را دارند، فراهم است.
قائدی گفت: پس از فراگرفتن آموزش‌ها و پایان دوره، فیلمی نیمه‌حرفه‌ای توسط هنرجویان ساخته می‌شود و در آینده می‌توانند فیلم‌های حرفه‌ای بسازند.
وی با اشاره به اینکه اولویت انجمن سینمایی ایران، حمایت از ایده‌ها است، تصریح کرد: حمایت از افراد فیلم‌ساز در قالب ارائه طرح‌ها و ایده‌ها از طریق ستاد مرکزی، قرار دادن تجهیزات و امکانات برای ساخت فیلم از سوی انجمن سینمای جوان شهرکرد و حمایت از فیلم‌سازان نیمه حرفه‌ای از جمله اقدامات انجمن سینمای جوان شهرکرد در راستای حمایت از ایده‌ها است.
قائدی با اشاره به اینکه این انجمن بهترین مکان برای آموزش قاعده‌های فیلم‌سازی است، تاکید کرد: انجمن سینمای جوان از هر ایده جدید و فیلم‌نامه‌ای که حرف جدیدی برای بیان داشته باشد حمایت می‌کند تا به ایده خلاقانه تبدیل شوند.
وی با اشاره به اینکه دوران طلایی انجمن سینمای جوان اواخر دهه 60 تا اویل دهه 80 بوده است، تصریح کرد: حمایت‌های خوبی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرای برنامه‌ها صورت گرفته که امید است این حمایت‌‎ها ادامه داشته باشد.
قائدی با بیان اینکه ساخت فیلم تنها از طریق انجمن سینمای جوان انجام می‌شود، گفت: هنر جویان باید دوره 350 ساعته را بگذرانند.
رئیس انجمن سینمای جوان شهرکرد افزود: امسال تاکنون هفت فیلم کوتاه توسط این انجمن ساخته شده که از لحاظ کمی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد دو برابری داشته است.
وی نقد و خوانش عکس، آموزش فیلم‌سازی و نقد و بررسی آن و اردوی عکاسان و برگزاری نمایشگاه عکاسی را از مهم‎ترین برنامه‌های انجمن سینمای جوان شهرکرد عنوان کرد.
قائدی از برگزاری جلسات نقد و بررسی فیلم‌های روز سینمای ایران و جهان در آینده‌ای نزدیک در انجمن سینمای جوان شهرکرد خبر داد و تصریح کرد: هدف از ایجاد کانون فیلم، فراهم شدن بستر مناسب برای کسانی که در حوزه سینما و فیلم دارای ایده بوده و توانمند هستند، است.
وی در پایان از همکاری خوب جهاد دانشگاهی استان تشکر و خاطرنشان کرد: این نهاد فرهنگی نگاه جامعی در زمینه توسعه فعالیت‌های فرهنگی در استان دارد و انجمن سینمای جوان آمادگی کامل برای انعقاد تفاهم‌نامه با تمام دستگاه‌های فرهنگی استان در حوزه سینما و فیلم را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار