مدیرکل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله عصر غیبت رجوع به فقها است، گفت: رجوع به فقها در عصر غیبت، نه یك امر مستحب، بلكه یك واجب شرعى است.
کد خبر: ۵۳۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ 28 November 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی با تبریک آغاز امامت حضرت مهدی (عج)، اظهار کرد: امام زمان (عج) سال 255 هجری قمری در سامرا به دنیا آمدند و در سال 260 هجری بعد از شهادت پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری(ع) به امامت رسیدند.

وی افزود: غیبت صغری امام عصر 69 سال طول کشید و از سال 329 هجری قمری هم غیبت کبری آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: همان طور که از روایات معصومین(ع) مشخص است، شناخت امام زمان (عج) و شناساندن این امام عظیم‌الشأن به جهانیان از جمله وظایف ما در عصر غیبت است.

مرتضوی با بیان اینکه مسلمانان جهان باید حداقل در قنوت یکی از نمازهای یومیه خود دعای سلامتی امام زمان (عج) را زمزمه کنند، ادامه داد: تلاش کنیم در زمان غیبت، وظایفی را که امام زمان (عج) به ما سفارش فرموده‌اند از جمله اقامه نماز، دادن زکات، امر به معروف و نهی از منکر و جنگ با کفار و مشرکان را به نحو شایسته انجام دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: نکته دیگری که در عصر غیبت باید به آن توجه شود، این است که به فرموده خود امام زمان (عج) در زمان غیبت باید به فقها مراجعه کرد و این یعنی بحث تقلید که هر مسلمانی باید یک رساله عملیه داشته باشد و در انجام فروعیات دین به آن مراجعه کند.

مرتضوی با اشاره به سن کم امام زمان (عج) در زمان امامت و شبهه‌ای که وارد می‌شود، افزود: این نکته مسئله‌ای است که در مورد انبیای الهی آن هم پیامبر اولوالعزم یعنی حضرت عیسی (ع) و زبان گشودن در چند روز بعد از ولایت هم وجود داشته، پس مصلحت این بوده که بعد از شهادت امام حسن عسکری (ع)، امام زمان (عج) در سن 5 سالگی به امامت برسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار