تابناک چهارمحال وبختیاری-رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از رکورد بی سابقه تولید بیش از 156هزار تن محصول چغندرقند در این استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۳۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ 29 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- ذبیح الله غریب اظهار کرد: از این میزان، 85 هزار و400 تن در مزارع شهرستانهای استان و 71 هزار و 200 تن در زمین های کشاورزی استیجاری مناطق گرمسیری استان های مجاور کشت و برداشت شده است.
وی میانگین عیار محصول چغندر تولیدی را بالای 17 عنوان کرد و گفت: متوسط افت نیز 2.75 درصد بوده که با آموزش به موقع بهره برداران، توزیع بذراصلاح شده، تغییر روش کشت و تجهیز مزارع به سیستم آبیاری نوین در کیفیت و کمیت محصول برداشت شده تاثیر داشته است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان استعداد و ظرفیت فراوانی در تولید محصولات زراعی و باغی کم آب دارد.
غریب، از به حداقل رسیدن صف انتظار تحویل محصول چغندرقند در تنها کارخانه فرآوری استان در سال جاری خبر داد و گفت: با سیاست حمایتی دولت دوازدهم از کشاورزان، امسال مطالبات چغندرکاران نیز پس از فرایند تحویل و عیارسنجی در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.
سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود و سطح زیر کشت استان 270 هزار هکتار با 66 هزار بهره بردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار