تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرآب و خاک و امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری از کاهش کم سابقه بارندگی پاییزی تا نیمه آذرماه امسال خبر داد و گفت: کاهش بارندگی، احتمال وارد شدن خسارت به ریشه و ساختار باغات استان را به همراه دارد.
کد خبر: ۵۳۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ 05 December 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- سیدطاهر نوربخش به باغداران استان توصیه کرد: با توجه به کاهش محسوس بارندگی پاییزی تا نیمه آذرماه، نسبت به یک نوبت آبیاری باغات اقدام کنند.
وی با اشاره به میزان بارش متوسط 30 میلیمتری سال زراعی جاری گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 76 درصد و نسبت به بلندمدت 72 درصد کاهش داشته است.
مدیرآب و خاک واموراراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: پدیده خشکسالی و حمله آفات، بیماری ها و ضعف درختان، اصلاح، احیا و حذف و جایگزینی باغات از برنامه های جهاد کشاورزی در سال زراعی جاری است.
نوربخش افزود: باغات مثمر به درجه یک تا 3 تقسیم شده که باغات درجه 3 در این طرح حذف و اقدامات اصلاح واحیای آنها به درجه 2 تبدیل می شود.
مدیرآب و خاک واموراراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص اصلاح سیستم آبیاری باغات به روش های سنتی وغرقابی و تبدیل آن به قطره ای گفت: در این طرح تا 60 درصد مصرف آب کاهش یافته و از شیوع آفات و بیماریهای باغی جلوگیری می کند.
چهارمحال و بختیاری 248 هزار هکتار زمین کشاورزی شامل 145 هزار هکتار زمین زراعی، 41 هزار هکتار زمین باغی و 62 هزار بهره بردار دارد که همه ساله با شروع بارندگی پاییزی در نیمه آبان و اوایل آذرماه، آبیاری باغات و زراعت قطع می شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار