تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس آموزش و پرورش شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری از اعزام 2 دانش آموز این شهرستان به مسابقات جهانی یو. سی. مس. 'ucmas' مالزی خبر داد.
کد خبر: ۵۳۴۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ 05 December 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- عبدالعلی رسولی گفت: طه صابریان ١٥ ساله و صبا صابریان 11 ساله به نمایندگی از چهارمحال وبختیاری برای حضور در مسابقات جهانی «یو. سی. مس» عازم کشور مالزی شدند.
« برنامه حساب ذهنی UCMAS یک برنامه منحصر به فرد برای رشد است که در سال 1993 توسط دکتر دینو ونگ در کشور مالزی ابداع شد؛ این برنامه با استفاده از یک سیستم محاسبه نوآورانه با به ‌کارگیری چرتکه سبب پویایی مغز (نیمکره‌ چپ و نیمکره‌ راست) به طور هم ‌زمان می‌شود».
وی افزود: این دوره از مسابقات امسال با حضور نمایندگان ٧٠ کشور برگزار می شود.
رسولی تصریح کرد: چهارمحال وبختیاری سال گذشته نیز در مسابقات جهانی یو. سی. مس یک مقام کسب کرد.
وی یادآور شد: دانش آموزان شهرستان بروجن تصویر شهید علیرضا جیلان از شهدای مدافع حرم اهل این شهرستان را که به دست گروهک تروریستی تکفیری داعش در منطقه بوکمال سوریه به شهادت رسید در این مسابقات به همراه دارند.
مربی دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقات جهانی نیز گفت: این دانش آموزان باید در این مسابقات به 200 پرسش در مدت هشت دقیقه پاسخ بدهند.
نجمه حیات غیبی اظهار کرد: آموزش یو. سی. مس. 'ucmas' از چهار سال پیش در بروجن و از امسال به طور رسمی در شهرکرد آغاز شده است.
وی افزود: امیدواریم سال های آینده بتوانیم دانش آموزان بیشتری را به این مسابقات اعزام و نام چهارمحال وبختیاری را در جهان مطرح کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار