تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس فراکسیون امید گفت: افتتاح دفتر بنیاد امید ایرانیان در استان‌ها نقش یک اتاق فکر برای پیشرفت کشور و نظام را ایفا می‌کند و ماموریت دارد به مسائل اجتماعی و فرهنگی پاسخگو باشد.
کد خبر: ۵۳۵۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ 09 December 2017
به‌ گزارش تابناک شهرکرد- محمدرضا عارف در سفر به شهرکرد در آیین افتتاح دفتر بنیاد امید ایرانیان شعبه چهارمحال و بختیاری با اشاره به هفته وحدت، اظهار کرد: وحدت رمز پیروزی است و این نگاه بنیان‌گذار انقلاب به امت اسلامی است.
وی افزود: افتتاح دفتر بنیاد امید ایرانیان در استان‌ها نقش یک اتاق فکر برای پیشرفت کشور و نظام را ایفا می‌کند و ماموریت دارد به مسائل اجتماعی و فرهنگی پاسخگو باشد.
عارف چگونگی استفاده از ظرفیت‌های مردمی در بنیاد امید ایرانیان و انتقال اهداف این بنیاد به دولت‌های بعد را از جمله انگیزه‌های تشکیل بنیاد در کشور برشمرد.
وی با اشاره به اینکه نبود جوانان در عرصه‌های مدیریتی از چالش‌های موجود در جامعه است، تصریح کرد: بهره‌گیری از دانش نخبگان و استفاده از سرمایه‎‌های مردمی در راستای تعالی جامعه از رویکردهای این بنیاد در کشور است و نام انتخاب شده برای بنیاد امید ایرانیان جهت‌گیری گفتمان اصلاحات را مشخص می‌کند.
رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه بنیاد امید ایرانیان در طول یک‌دهه فعالیت خود بحث‌های مهمی همچون چیستی و بایستی را دنبال کرده است، افزود: توجه به سرمایه‌های ارزشمند انقلاب و اتکا به سرمایه‌های معنوی انقلاب مسیر راه این بنیاد است و بنیاد در چارچوب قانون عمل می‌کند.
وی میانه‌روی، اخلاق‍‌مداری در سیاست، جوان‌گرایی و شایسته‌سالاری را از نتایج اولیه جهت‌گیری بنیاد امید ایرانیان در اوایل دهه 90 عنوان کرد و گفت: این بنیاد در خدمت کشور و اصلاحات خواهد بود.
عارف با اشاره به اینکه وظیفه اصلی بنیاد امید ایرانیان در استان‌ها بررسی چالش‌ها در استان، توانمندسازی زنان و جوانان با رفع موانع به صورت طبیعی است، ادامه داد: بانوان حدود 50 درصد نخبگان جامعه را تشکیل می‌دهند و اولویت اصلی واحدهای استانی باید افزایش نرخ مشارکت زنان در امور برنامه‌ریزی، مدیریت و سیاست‌گذاری باشد و جایگاه شایسته‌ای برای زنان در نظر گرفته شود.
وی اضافه کرد: امیدواریم با تعامل با دولت تدبیر و امید این جهت‌گیری‌ها محقق شود و این امر نیازمند تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری و برداشتن گام‌های اساسی است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، استقرار عقلانیت، اخلاق‌مداری، تقویت نهادهای معنوی و سازمان‌های مردم‌نهاد را از جهت‌گیری‌های اصلی بنیاد امید ایرانیان برشمرد و خاطرنشان کرد: امیدواریم افتتاح این واحد در چهارمحال و بختیاری و بهره‌گیری از نظر و تجربیات نمایندگان استان، منشا خیر و برکت برای استان و کشور باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار