مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری گفت: سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وظیفه اجرای قوانین و آئین‌نامه‌های مربوط به مصوبات ستاد پشتیبان تنظیم بازار کشور را دارند.
کد خبر: ۵۳۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 11 December 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- محمدرضا عمرون با تشریح وظایف سازمان تعزیرات حکومتی، اظهار کرد: سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وظیفه اجرای قوانین و آئین‌نامه‌های مربوط به مصوبات ستاد پشتیبان تنظیم بازار کشور را دارند و همچنین سازمان تعزیرات حکومتی علاوه بر اجرای قوانین و مقررات، سیاست‌های تنطیم شده و مصوب پشتیبانی کل کشور را نیز اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه وظایف تعزیرات حکومتی به پنج بخش اصلی تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: رسیدگی به تخلفات اقتصادی افراد و واحدهای صنفی، رسیدگی به تخلفات بهداشتی، درمانی و دارویی، رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز، تجدید نظرخواهی آرای صادره و اجرای احکام صادره از وظایف تعزیرات حکومتی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کلیه تخلفات اداری و صنفی به موجب نظام صنفی سال 1392 در سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی می‌شود و همچنین رسیدگی به تخلفات احتمالی شرکت‌های دولتی و خدماتی مانند مخابرات، گاز، پست، برق و آب بر عهده تعزیرات حکومتی است.

عمرون با بیان اینکه مطابق قانون در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز علاوه بر جزای نقدی و ضبط کالا، حبس نیز پیش‌بینی شده است، گفت: تعزیرات حکومتی در بحث قاچاق کالا و ارز صرفا به ضبط کالا و جزای نقدی اکتفا می‌کند و حبس رسیدگی آن با دادسرا است.

وی در پایان گفت: درخصوص تخلفات کالا و خدمات اگر ارزش کالا کمتر از 200 هزارتومان باشد، آرای صادره قطعی است و قابل تجدیدنظرخواهی نیست و همچنین در خصوص توقیف کالای قاچاق اگر ارزش کالا کمتر از 2 میلیون تومان باشد رأی قطعی و قابل تجدیدنظرخواهی نیست و اجرای احکام مکلف به اجرای احکام صادره است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار