مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تعاونی‌های فراگیر می‌توانند به جذب سرمایه‌های خرد در روستا جهت راه‌اندازی فعالیت‌های تولیدی و فرآوری اقدام کنند، گفت: تعاونی‌های فراگیر می‌توانند در خصوص عملیات عمرانی و آبادی روستاها نیز فعالیت کنند.
کد خبر: ۵۳۶۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳ 11 December 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- سیدعباس جزایری با اشاره به تشکیل تعاونی‌های فراگیر، اظهار کرد: تعاونی‌های فراگیر با حداقل هفت عضو و با هدف کمک به اقشار کم درآمد و سه دهک پایین درآمدی جامعه از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و روستاییان و عشایر تشکیل می‌شود که در قانون مزایای فراوانی از جمله تخصیص اعتبار بلاعوض و کم‌بهره برای آن‌ها پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: تعاونی‌های فراگیر برای تأمین نیاز تولیدکنندگان تشکیل می‌شود و زمانی‌که افراد به‌تنهایی قادر به انجام کاری نیستند می‌توانند کار را به‌صورت گروهی انجام دهند و این تعاونی‌ها نزدیک‌ترین تعریف را با اصول جهانی دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری انتقال خوب و مؤثر را از مزایای ایجاد تعاونی‌های فراگیر عنوان و خاطرنشان کرد: این نوع تعاونی‌ها بسیار مؤثر و موفق عمل کرده‌اند و روستاها به‌دلیل شرایط خاص و محدوده جمعیتی نیازهای مشترک فراوان و ارائه خدمات را فراهم می‌کنند و طبق سیاست‌های اصل 44 حمایت‌های مختلفی از این تعاونی‌ها صورت می‌گیرد.

جزایری افزود: تعاونی‌های فراگیر را می‌توان بهترین نوع تعاونی عنوان کرد، زیرا می‌تواند نیازهای روستاییان را مرتفع و در اموری هم‌چون زراعت، باغداری، دام و طیور، داشت و برداشت موجب کاهش هزینه شود و همچنین می‌تواند در زمینه بسته‌بندی مطلوب در مبدأ و یا فرآوری محصولات کشاورزی یا مواد اولیه را که موجب افزایش راندمان کاری و افزایش سهم روستاییان از قیمت نهایی می‌شود افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه تعاونی‌های فراگیر می‌توانند به جذب سرمایه‌های خرد در روستا جهت راه‌اندازی فعالیت‌های تولیدی و فرآوری اقدام کنند، افزود: تعاونی‌های فراگیر می‌توانند در خصوص عملیات عمرانی و آبادی روستاها فعالیت و برنامه توسعه روستاها را براساس مزایای نسبی و مطلق موجود در روستاها دنبال کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در پایان با بیان برخی از اقدامات این اداره در راستای تشکیل طرح یک تعاونی در هر روستا، گفت: تهیه اطلس اشتغال و فرصت‌های سرمایه‌گذاری روستاها، توجیه رؤسای ادارات تابعه در جلسات متعدد، ارسال قوانین موضوعی شامل انواع قالب‌های تعاونی‌ها و مزایای تشکیل تعاونی در قالب یک بسته، تشکیل جلسات باحضور فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شوراها و عقد تفاهم‌نامه با جهادکشاورزی از اقدامات صورت گرفته در این راستا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار