معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در تشکل‌های سیاسی دانشجویی جمعیت زیادی وجود ندارد و دانشجویان فعالیت‌ در آن‌ها را دنبال نمی‌کنند، اگرچه که حضور در فعالیت‌های سیاسی هزینه‌های زیادی دارد.
کد خبر: ۵۳۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ 12 December 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- مجتبی صدیقی در آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه شهرکرد، اظهار کرد: در عرصه فعالیت‌های دانشجویی سه تشکل در دانشگاه داریم که شامل تشکل‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و شورای صنفی هستند.

وی با اشاره به اینکه در تشکل‌های سیاسی دانشجویی جمعیت زیادی وجود ندارد و دانشجویان فعالیت‌ در آن‌ها را دنبال نمی‌کنند، افزود: اگرچه که حضور در فعالیت‌های سیاسی هزینه‌های زیادی دارد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه در چهار سال گذشته از دولت یازدهم تلاش شد تا دانشجویان مشکلی به لحاظ فعالیت‌های سیاسی پیدا نکنند، ادامه داد: اما در همین فضای باز سیاسی هم اقبال زیادی از سوی آن‌ها برای حضور در فعالیت‌های سیاسی دیده نمی‌شود.

صدیقی با تأکید بر اینکه فردگرایی و عدم توجه به جمع هنوز در دانشگاه‌های کشور وجود دارد و زمان دانشجویی زمان مناسبی برای تمرین فعالیت‌های جمعی است، عنوان داشت: در گذشته کارهای فکری در تشکل‌های دانشجویی بیشتر بود اگرچه که الآن هم وجود دارد اما بسیار کم‌رنگ شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فضای مجازی مکانی برای فکر نیست جایگاهی برای اطلاع‌رسانی است، امروزه آفت فضای مجازی بر موضوع فکر کردن تأثیر گذاشته است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان اضافه کرد: دانشگاه‌ها باید ساماندهی شوند و هم‌اکنون با فضای قابل قبول در دانشگاه فاصله زیادی داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار