تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با خروج این سامانه بارشی از استان پدیده مه و کاهش دما پیش‌بینی شده که دمای هوای استان شش درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد و امکان یخ‌بندان در برخی از محورها وجود دارد.
کد خبر: ۵۳۹۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ 16 December 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- مهرداد قطره با بیان اینکه بیشترین بارش‌ها طی 24 ساعت گذشته از ایستگاه لردگان با 18 میلی‌متر گزارش شده است، افزود: بیشترین میزان برف مربوط به ایستگاه‌های آورگان با هفت سانتی‌متر و در بلداجی و چلگرد هر کدام پنج سانتی‌متر برف باریده که عمده بارش‌ها در مناطق جنوبی استان بوده است.
وی افزود: میزان بارش باران در ایستگاه بلداجی 9 میلی‌متر، مالخلیفه 7 میلی‌متر، شلمزار 5 میلی‌متر و ایستگاه‌های سورشجان، بن، شهرکرد، بروجن و سامان هر کدام یک‌‎ میلی‌متر گزارش شده است.
قطره گفت: سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز در استان حاکم بوده که در مناطق جنوبی استان بارش باران و در سایر نقاط استان بارش خفیف پیش‌بینی شده است.
وی ادامه داد: با خروج این سامانه از استان پدیده مه و کاهش دما پیش‌بینی شده که دمای هوای استان شش درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد و به دلیل بارش‌ها امکان یخ‌بندان در برخی از محورها وجود دارد.
قطره خاطرنشان کرد: دمای هوای شهرکرد برای صبح روز یک‌شنبه به پنج درجه سانتی‌گراد زیر صفر خواهد رسید که متاسفانه با خروج این سامانه، تا اوایل دی‌ماه بارندگی در سطح استان وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه میانگین بارش‌ها در استان از ابتدای سال زراعی تاکنون به 38 میلی‌متر رسیده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه میانگین بارش‌های سال زراعی گذشته در مدت مشابه به 152 میلی‌متر و میانگین بلندمدت بارش ‌ها 158 میلی‌متر بوده با این حال، بارش‌ها نسبت به میانگین بلندمدت دوره مشابه 76 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 75 درصد کاهش یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار