مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری خواستار بکارگیری دامپزشکان جویای کار در مزارع پرورش ماهی استان شد.
کد خبر: ۵۳۹۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱ 16 December 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- عبدالمحمد نجاتی اظهار کرد: ظرفیت تولید مزارع پرورش ماهی چهارمحال و بختیاری 23 هزار تن است و طبق دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور به ازای هر 500 تن تولید می‌توان از یک نفر دکتر دامپزشک در آن واحد استفاده کرد، این اقدام در جهت پیشبرد شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است م مراتب طی نامه‌ای به مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اعلام شد.

وی افزود: در چهارمحال و بختیاری بیش از 26 مجتمع پرورش ماهی وجود دارد که تا کنون 16 واحد آن‌ها مسؤول فنی دارند.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: آمادگی داریم 36 نفر از دکترای دامپزشک جویای کار را به عنوان مسؤول فنی-بهداشتی دامپزشکی در مجتمع‌های پرورش ماهی استان بکارگیری نماییم.

نجاتی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی و حاکمیتی دامپزشکی نظارت است ولی در قبال اشتغال و تولید کشور نیز باید گام برداریم، عنوان داشت: بیش از 450 مزرعه پرورش و تکثیر و حد واسط در چهارمحال و بختیاری مشغول فعالیت هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه 23 هزار تن ماهی مقام اول تولید ماهیان سردابی در کشور را داراست که اداره کل دامپزشکی استان با کنترل بیماری‌های ویروسی و باکتریایی نقش بسزایی در این تولید دارد.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری در پایان تاکید کرد: در صورتیکه از استان کسی از این طرح استقبال نکند ناچاریم از استان‌های دیگر فراخوان دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار