تابناک چهارمحال وبختیاری- فرماندار کوهرنگ از یخ زدگی دریاچه سد خاکی نصیرآباد دشت زری در بخش مرکزی این شهرستان در واپسین روزهای فصل پاییز خبر داد.
کد خبر: ۵۳۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 16 December 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- مرتضی زمانپور ظرفیت آبگیری این سد خاکی در روستای نصیر آباد بخش مرکزی را 2 میلیون متر مکعب ذکر کرد و افزود: در حال حاضر 500 هزارمتر مکعب آب در دریاچه این سد ذخیره سازی شده است.
وی از کاهش محسوس دمای هوا در پی بارش برف طی در چند روز گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: سطح آب دریاچه سد خاکی نصیر آباد از روز گذشته یخ زده است.
زمانپور سرچشمه منابع تامین آب سد خاکی نصیر آباد را چشمه های فصلی و رودخانه 'نعلشکنان' ذکر کرد و افزود: بیش از 120 هکتار از مناطق روستای دشت زری بخش مرکزی از آب این سد سیراب می شود.
زمانپور همچنین بارش برف و کولاک در شبانه روز گذشته در محورهای ارتباطی بخش بازفت و دوآب صمصامی این شهرستان را یادآورشد و گفت: با توجه به یخبندان و کولاک در گردنه های چری و شاه منصوری امکان تردد خودرو بدون زنجیر چرخ در این محور امکان پذیر نیست.
شهرستان کوهرنگ با قرارگرفتن در سرچشمه کارون، زاینده رود و دز از آن در فصل زمستان به عنوان شهرستان یخی چهارمحال و بختیاری و کشور نام برده می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار