تابناک چهارمحال وبختیاری-کارگاه آموزشی تحقق و پژوهش ویژه دانش آموزان پایه های ششم و فرهنگیان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرهفشجان برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 30 December 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون استان چهار محال و بختیاری: با توجه به فعالیتهای پژوهشی در مراکز کانون استان و در راستای غنی سازی این فعالیت در میان کودکان و نوجوانان کارگاه آموزشی تحقق و پژوهش ویژه دانش آموزان  پایه های ششم و فرهنگیان در مرکز فرهنگی هنری هفشجان برگزار شد.
بر اساس این خبر: طرح پژوهشگران نوجوان از ابتدای سال 95  در مرکز فرهنگی هنری هفشجان اجرا شده است که طی آن بیش از سی دانش آموز تحت آموزشهای پژوهشی قرار گرفتند.
این طرح در سال جاری  در ادامه طرح سال گذشته با رویکردی جدید و دعوت از پژوهشگران کودک در کنار نوجوانان پژوهشگر، از ابتدای اردیبهشت ماه به اجرا در آمده است که با برگزاری کارگاههای متعدد تحقیق و پژوهش برای اعضای  کودک و نوجوان  و در راستای هدایت اعضا به مسیرهای مرتبط با استعدادهایشان انجام گردید .
بر این اساس: ای کارگاه که با حضور بیش از یکصد نفر از  دانش آموزان پایه های ششم و فرهنگیان شهر برگزار گردید با توجه به برنامه ریزی طرح کانون و مدرسه در مرکز و نیاز سنجی انجام شده در خصوص ضرورت فعالیت تحقیق و پژوهش و کاستی های موجود در این برنامه ریزی شده است.
در این کارگاه شرکت کنندگان با مفهوم پژوهش ،ویژگیهای یک تحقیق علمی ،گام و روشهای  اجرای یک تحقیق علمی آشنا شدند و سپس به صورت عملی اقدام به انتخاب موضوع و فرضیه سازی برای موضوعات پژوهشی مورد علاقه خود نمودند . 
قرار است سایر  مراحل اجرای پژوهش ، پس از شناسایی دانش آموزان مستعد و علاقه مند بر  اساس هماهنگی انجام شده با معلمین مدارس تحت پوشش طرح به صورت مدون اجرا گردیده و تا رسیدن به مرحله گزارش نهایی طرح استمرار یابد.
معرفی کتاب، معرفی شخصیت، معرفی وقایع و ایام و آشنایی با  حدیث و سرود خوانی نیز از جمله برنامه های جنبی این کارگاه محسوب می شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار