استاندار چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: رتبه استان در پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان در سطح کشور قابل دفاع نیست و عملکرد چهارمحال و بختیاری طی 9 ماه گذشته بسیار ضعیف ارزیابی شده است.
کد خبر: ۵۴۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹ 31 December 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- اقبال عباسی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: مواردی که در جلسات مختلف مطرح می‌شود باید مربوط به همان جلسه و به استناد مصوبات همان جلسه باشد.
وی با اشاره به اینکه این ستاد برای تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل می‌شود، افزود: هر تصمیمی در این ستاد گرفته می‌شود لازم‌الاجرا است، بنابراین مواردی که در این ستاد مصوب شده و بنابه دلایلی اجرایی نمی‌شوند باید تعیین تکلیف شوند تا چندین باره در این ستاد مطرح نشود.
استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در جلسه‌ای که با دستگاه‌های مربوطه برگزار شد مشکل گازرسانی به شرکت فلات کوهرنگ و حل معارضات آن با کشاورزان منطقه مطرح و بررسی شد، ادامه داد: با توجه به توافقات صورت‌گرفته مشکل گازرسانی به این مجتمع و دو مجتمع دیگری که در مسیر آن هستند رفع می‌شود.
عباسی با تاکید بر اینکه رتبه استان در پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان در سطح کشور قابل دفاع نیست و عملکرد چهارمحال و بختیاری طی 9 ماه گذشته بسیار ضعیف ارزیابی شده است، عنوان داشت: بانک‌های عامل استان از معدل کشوری که 13 درصد است تنها 4.6 درصد تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی پرداخت کرده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: از 26.5 درصد تسهیلات سرمایه‌گذاری، 13.7 درصد، معادل یک‌دوم از سوی بانک‌های عامل چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است، این آمار و ارقام برای استانی که دارای بیشترین نرخ بیکاری در کشور است واقعا جای تأمل دارد و بانک‌های استان باید به آن توجه داشته باشند.
استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید تعداد مصوبات، رقم تصویب شده و رقم پرداخت شده را در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ارائه دهد، وزارت کشور برای آمار تسهیلات پرداخت شده در استان از عبارت بسیار ضعیف استفاده کرده آن هم برای استانی که نرخ بالای بیکاری را در کشور دارد.
عباسی تصریح کرد: طبق آمار از 393 پرونده متقاضیان، با مبلغ 2 هزار و 93 میلیارد ریال که به بانک‌ها معرفی شده‌اند تنها به 86 پرونده با رقم 349 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه کارگروهی متشکل از نماینده بانک‌ها، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره‌کل اقتصاد و دارایی، بخش خصوصی، سازمان برنامه و بودجه و استانداری تشکیل شده، به تک‌تک بانک‌های عامل استان مراجعه کرده و همه پرونده‌های مربوط به متقاضیان که هنوز تعیین تکلیف نشده است را بررسی کنند تا تکلیف این پرونده‌ها که برخی به نوعی راکد هستند مشخص شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بعد از بررسی‌های لازم کارگروه ذکر شده و تعیین تکلیف پرونده‌های بلاتکلیف متقاضیانی جایگزین آن‌ها شوند، گفت: مدیران بانک‌های عامل چهارمحال و بختیاری تلاش کنند رتبه استان به لحاظ پرداخت تسهیلات ارتقا پیدا کند.
عباسی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری نیز صرفا به مصوبات جلسات اکتفا نکنند، بیان داشت: 10 مدیر بانک و دستگاه اجرایی اگر عزم خود را جزم کنند مشکل بیکاری استان حل می‌شود اما اگر همین 10 مدیر سستی کنند وضعیت بیکاری روز به روز بدتر می‌شود لذا این افراد باید بیش از پیش تلاش کنند.
وی عنوان داشت: وقتی رتبه پرداخت تسهیلات بانکی در چهارمحال و بختیاری یک‌سوم میانگین کشوری است قطعا رتبه صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، گردشگری و... نیز به همین صورت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار