استاندار تاکید کرد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای تولید نان با کیفیت بایستی واحدهایی که وظیفه تولید آرد و نان را به عهده دارند استانداردهای فنی و بهداشتی مربوطه را رعایت کنند و این امر مستلزم نظارت مستمر بر فعالیت این واحدها می‌باشد.
کد خبر: ۵۴۶۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷ 02 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- اقبال عباسی در شورای آرد و نان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: وضعیت کیفیت نان تولیدی استان براساس معیارهای قانونی و علمی باید آنالیز و در شورای آرد و نان استان ارائه شود.
وی افزود: برای تولید نان با کیفیت بایستی واحدهایی که وظیفه تولید آرد و نان را به عهده دارند استانداردهای فنی و بهداشتی مربوطه را رعایت کنند و این امر مستلزم نظارت مستمر بر فعالیت این واحدها است.
عباسی خاطرنشان کرد: هر هفته باید نظارت از کارخانجات آرد استان با نمونه‌برداری از گندم و آرد تولید شده توسط اکیپ بازرسی متشکل از دستگاه‌های مرتبط صورت پذیرد.
استاندار با اشاره به اهمیت آموزش خبازان به منظور ارتقای کیفیت نان، تصریح کرد: آموزش اختصاصاً توسط اتحادیه نانوایان و با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای پیگیری شود و پروانه کسب فعالیت  بابستی تنها به افرادی که گواهی مهارت در این زمینه را دارند اعطا شود.
وی بابیان اینکه با متخلفان در این حوزه به صورت جدی برخورد می‌شود، گفت: برخی از نانوایان بر اساس تفکر خود ممکن است از افزودنی‌های غیر مجاز در فرآیند تخمیر نان استفاده کنند در حالی که این تخلف بوده و برابر مقررات آن نانوایی پلمپ خواهد شد.
عباسی اظهار کرد: توسعه نانوایی‌های آزادپز در سطح استان برای دسترسی بیشتر و بهتر مردم به نان، حائز اهمیت است.
استاندار خاطرنشان کرد: سقف قیمت نان در آزادپزهای استان نیز مطابق قیمت نان در استان‌های همجوار تعیین شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار