تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری گفت: این صندوق از ابتدای امسال تاکنون با پرداخت 330 فقره تسهیلات اشتغالزایی زمینه اشتغال 360 نفر از جوانان استان را فراهم کرد.
کد خبر: ۵۴۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 03 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مرتضی لیریایی افزود: در این مدت بیش از 70 میلیارد ریال انواع تسهیلات اشتغالزایی (خانگی خویش فرمایی و کارفرمایی، تعاونی و پشتیبانی) پرداخت شده است.
به گفته وی، تسهیلات پرداختی اشتغال این صندوق بین 50 میلیون ریال تا یک میلیارد ریال است که در مناطق روستایی با بازپرداخت 5 ساله و شهری 4 ساله است.
وی بدون اعلام تعداد پرونده های تکمیل شده برای دریافت تسهیلات اشتغالی جدید افزود: پرداختهای تسهیلات اشتغال، براساس بازپرداخت اقساط تسهیلات پرداخت شده قبلی دراستان می باشد.
لیریایی یادآور شد:در زمینه ازدواج نیز در این مدت بیش از 23 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات در قالب 225 فقره تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.
وی با اشاره به تصویب مشارکت اعطای اعتبار صندوق توسعه ملی به این صندوق افزود: هنوز اعتباری در این خصوص به استانها ابلاغ نشده است.
لیریایی اظهار کرد: در دولت یازدهم بیش از 6 هزار و 969 فقره انواع تسهیلات اشتغال و ازدواج با اعتباری افزودن بر 714 میلیارد ریال از طریق صندوق در استان پرداخت شده است .
مدیر صندوق کارافرینی امید چهارمحال وبختیاری با اشاره به اینکه بیش از نیمی از تسهیلات پرداختی این صندوق به زنان با اولویت زنان سرپرست خانوار پرداخت شده است، گفت:در سال گذشته 30 صندوق خرد محلی بانوان روستایی در استان تشکیل شد که از این تعداد 26 صندوق خرد محلی تسهیلات 150 میلیون ریالی به منظور هم افزایی در ایجاد اشتغال خرد و خانگی دریافت کردند.
هم اکنون نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری نسبت به استانهای دیگر بالاتر است و ایجاد اشتغال برای جوانان مهمترین برنامه این استان است.
پیشتر اعلام شده بود که نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری بالای 15درصد است و این استان در رده های ابتدایی نرخ بیکاری در کشور است و حدود 16 هزار دانش آموخته دانشگاهی جویای کار در استان وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار