تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر کل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری جمعیت روستایی این استان را براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 1385 افزون بر 402هزار نفر عنوان کرد و گفت: این جمعیت در سرشماری سال 1395 به 339 هزار نفر رسید.
کد خبر: ۵۴۷۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 04 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- سهراب رییسی اظهار کرد:به نظر می رسد جمعیت روستایی این استان در یک دهه اخیر با کاهش 16درصدی مواجه بوده است.
وی گفت:تبدیل برخی از روستاها به شهر ، مهاجرت به شهرها و پدیده خشکسالی از دلایل کاهش جمعیت روستایی می تواند باشد.
به گفته وی،با توجه به تمهیدات دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته برای تکمیل زیرساخت ها و تامین رفاه و معیشت مردم در مناطق روستایی رغبت ماندگاری جمعیت افزایش یافته است اما پدیده خشکسالی در اشتغالزایی نیروی کار روستاهای منطقه تاثیر گذاشته است.
رییسی اهمیت جایگاه تولید در بخش های مختلف کشاورزی، دامداری، صنایع خرد و کوچک در روستاها را یادآور شد و افزود: در دولت تدبیر و امید به منظور توسعه روستاها و همچنین کاستن مهاجرت ها اقدام های قابل قبولی انجام شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال وبختیاری تاکید کرد: مهاجرت نیروی مولد روستایی و تبدیل شدن به یک نیروی مصرف کننده در شهرها، از مهمترین پیامدهای منفی مهاجرت است.
رییسی عمده جمعیتی که از روستاها به سمت شهرها مهاجرت می کند، را نیروی کار و اثرگذار در تولید روستا دانست و گفت: با خروج نیروی مولد از روستاها ضریب سن افراد سالخورده افزایش پیدا می کند.
از مجموع 796 روستای چهارمحال و بختیاری 573 روستا بالای 20 خانوار است.
چهارمحال و بختیاری دارای 9 شهرستان و افزون بر 900هزار نفر جمعیت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار