نماینده مجلس:
تابناک چهارمحال وبختیاری- عضو فراکسیون امید و نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره ایران نقض تمامی قوانین بین المللی و سازمان ملل بود.
کد خبر: ۵۴۷۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 04 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- نماینده مجلس: سخنان ترامپ درباره ایران نقض قوانین سازمان ملل بود
عضو فراکسیون امید و نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره ایران نقض تمامی قوانین بین المللی و سازمان ملل بود.
نماینده مجلس: سخنان ترامپ درباره ایران نقض قوانین سازمان ملل بود
علی کاظمی باباحیدری افزود:رد درخواست آمریکا از سوی رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برگزاری نشست فوری درباره اتفاقات ایران، نشان داد که ترامپ و آمریکا دیگر اعتباری در جهان ندارند.
وی تصریح کرد: جهان به این نتیجه رسیده است که از نظر ثبات شخصیتی ترامپ مشکل دارد و مانند یک رئیس جمهوری یا دیپلمات سخن نمی گوید.
به گفته وی، مشاوران نزدیک رئیس جمهوری آمریکا نیز به این نتیجه رسیده اند که سخنان ترامپ درباره ایران بیهوده است و ثبات ندارد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: سخنان ترامپ درباره ایران، نقض تمام قواعد و قوانین بین المللی است و این سخنان مداخله آشکار در سیاست ایران است و باید جهان نسبت به آن واکنش نشان دهند.
کاظمی یادآور شد: ترامپ پیش از این در سخنرانی بر ضد ملت ایران و اعلام راهبرد امنیتی خود ایرانیان را 'ملتی تروریست مانند بعضی دیگر' خطاب کرده بود، در حالی که بزرگترین حامی تروریست در جهان خود آمریکاست.
وی گفت: ایران یک کشور یکپارچه و متحد با همه اقوام و قومیت هاست و کسی حق ندارد به این وحدت و همدلی مردم خدشه وارد کند.
نیکی هیلی نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل روز سه شنبه اعلام کرد که واشنگتن از شورای امنیت سازمان ملل می خواهد تا دو روز آینده در خصوص اتفاقات اخیر داخلی در ایران نشست فوری برگزار کند.
با این حال، خیرات عمروف رییس دوره‌ ای شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز از پاسخ منفی این شورا به درخواست نماینده آمریکا برای برگزاری نشست فوری در مورد برخی از اعتراضات در ایران خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار