تابناک چهارمحال وبختیاری- رییس حفاظت محیط زیست بروجن گفت:آتش سوزی هفته گذشته تالاب بین المللی گندمان به ساختار گیاهی و زیستی و گونه های پرندگان مهاجر این زیستگاه، لطمه ای وارد نکرد.
کد خبر: ۵۴۸۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 06 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مرتضی منصوری اظهارکرد: در آتش سوزی تالاب بین المللی گندمان که شامگاه سه شنبه هفته گذشته رخ داد، بخشی از گیاهان گونه' نیزار' و' گاوبر' طعمه حریق شد که با حضور به موقع ماموران اطفاء حریق شد.
وی گفت: نیروهای انتظامی و محیط بانان محلی موضوع را بررسی کرده اند و عامل انسانی به عنوان اصلی ترین دلیل آتش سوزی عنوان شده است.
منصوری تعداد پرندگان مهاجر مستقر در تالابهای شهرستان بروجن را 90 هزار قطعه برآورد کرد و تاکید کرد:بیش از 20 هزار پرنده مهاجر هم اینک در زیستگاه های تالاب گندمان زمستان گذرانی می کنند.
رییس حفاظت از محیط زیست بروجن،پرندگان زیستگاه های تالابی را از خانواده اردک ها، غاز خاکستری، دُرنا، حواصیل، اگرت، اکراس، خروس کولی و چنگرها عنوان کرد و افزود: این پرندگان تا فصل سرما و یخبندان در تالاب های بین المللی گندمان و چغاخور حضور دارند.
منصوری تاکید کرد: در یک دهه اخیر به دلیل بروز خشکسالی ها و کاهش بارش در چهارمحال و بختیاری، برخی از تالاب ها یا دشت های استان هر از گاهی دچار حریق شده است.
تالاب بین المللی گندمان با 980 هکتار وسعت و 2 هزار و 219 متر ارتفاع از سطح دریا، جزو 10 تالاب برتر پرنده نگری ایران و مهمترین زیستگاه‌ جانوری کشور برای اسکان دائم پرندگان بومی و تخم گذاری پرندگان مهاجراست که در70 کیلومتری شهرکرد قرار دارد.
تالاب بین المللی گندمان در شهرستان بروجن در 70کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار