نماینده مجلس خبر داد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت:زیرساخت های بهداشتی و درمان در چهارمحال و بختیاری از رشد قابل قبولی برخوردار است، ولی همچنان نیازمند سرمایه گذاری این بخش در نقاط روستایی و شهری است.
کد خبر: ۵۴۸۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ 06 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- در پایان دولت یازدهم 315 پروژه بهداشتی با زیربنای 88 هزار و 420 مترمربع با صرف اعتباری افزون بر یک میلیون و 150 هزار و 700 میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.
علی کاظمی باباحیدری  افزود:تعداد تخت های فعال مراکز درمانی استان یک هزار و 229 مورد اعلام شده است که این تعداد 1.7 درصد رشد داشته است.
به گفته وی، بیش از 170تخت جدید بیمارستانی در شهرستان های اردل و فارسان ایجاد می شود که بخشی از کمبود امکانات بهداشتی درمانی استان را مرتفع می کند.
وی از شبانه روزی شدن مرکز بهداشتی درمانی میهه شهرستان کوهرنگ خبر داد و گفت:با شبانه روزی شدن مرکز جامع سلامت میهه، تاکنون سه مرکز در شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار شبانه روزی شده است.
به گفته وی، در یک سال اخیر افزایش تخت های بیمارستانی در این شهرستان رقم خورد و بزودی معاون وزیر بهداشت و ردمان از وضعیت زیرساخت های درمانی فارسان و اردل نیز دیدن می کند.
کاظمی اظهار داشت:استقرار پزشک تخصصی پزشکی در بیمارستان های اردل و فارسان و نقاط دیگر در دستورکار قرار گرفته است.
به گفته وی، ایجاد و ساخت بیمارستان بازفت نیز که از سوی خیرین ایجاد می شود با دستور وزیر بهداشت و درمان به منظور همکاری با خیرین سرعت گرفته است.
کاظمی افزود: توسعه درمانگاه های ناغان و جونقان در این مدت انجام شد و این توسعه تداوم می یابد.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت:سامانه دیجیتالی شدن رادیولوژی آماده بهره برداری شده است.
کاظمی اظهار کرد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با طرح توسعه بیمارستان فارسان موافقت کرده است و با اجرای طرح توسعه بیمارستان فارسان، حدود یکصد تخت بیمارستانی به این مجموعه درمانی در این شهرستان افزوده می شود.
کاظمی افزود: طرح توسعه بیمارستان فارسان در هفت هزار مترمربع با اعتبار 300 میلیارد ریال اجرایی می شود.
وی گفت: در طرح توسعه، بیمارستان فارسان 200 تختخوابی می شود و بخشی از نیاز درمانی این شهرستان مرتفع خواهد شد.
کاظمی گفت: بزودی عملیات ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در این شهرستان اردل ایجاد می شود و زمین مورد نیاز ایجاد این درمانگاه نیز تعیین شده است.
چهارمحال و بختیاری دارای 9 شهرستان با جمعیتی افزون بر 900هزار نفر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار