تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با احتساب بارش ها طی72 ساعت گذشته، میانگین بارش ها در استان به 55 میلیمتر رسید.
کد خبر: ۵۴۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 08 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مهرداد قطره سامانی افزود: این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 240 میلمتر بوده است، با کاهش 77 درصدی مواجه است.
وی ادامه داد: همچنین ارتفاع برف تجمعی در ایستگاه کوهرنگ به 30 سانتی متر رسید، درحالی که در مدت مشابه سال گذشته بیش از یک متر برف در کوهرنگ انباشته شده بود که این موضوع حکایت از تابستان گرم و خشک برای سال آینده دارد.
قطره سامانی با بیان اینکه تا پایان دی ماه بارش موثری برای استان پیش بینی نمی شود، تصریح کرد: همچنین براساس نقشه های پیش یابی، انتظار کمبود بارش ها در پایان اسفندماه امسال بین 30 تا 70 درصد است.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از کاهش 4 درجه ای دما در استان برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه خبر داد و گفت: با توجه به بارش های اخیر امکان مه گرفتگی در محورهای مواصلاتی استان وجود دارد.
به سبب وقوع خشکسالی یک دهه اخیر در چهارمحال و بختیاری این استان با تاخیر در بارندگی های پاییزی و زمستانی و کاهش میانگین بارش ها مواجه بوده است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه کارون و زاینده رود و سرچشمه بخشی از رودخانه دز است.
کاهش نزولات جوی در چهارمحال و بختیاری طی 10 سال اخیر، استان های اصفهان و خوزستان را دچار تنش آبی کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار