تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از صادرات 150 تن ماهی قزل آلا با بسته بندی یونولیتی به کشور روسیه در پاییز امسال خبر داد.
کد خبر: ۵۴۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ 09 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- عبدالمحمد نجاتی اظهارکرد: نخستین محموله ماهی سردابی ارسالی به کشور روسیه در فصل پاییز امسال با دریافت کد تایید فنی بهداشتی دامپزشکی در20 کارخانه دام و طیور و آبزیان استان هموار شد.
وی از صادرات بیش از 20 تن ماهی قزل آلای منجمد به کشور امارات در 9 ماهه امسال را یادآورشد و تصریح کرد:بیش از 3 هزار تن خوراک آبزی نیز امسال به کشور عراق و کشورهای آسیای میانه صادر شده است.
نجاتی، رونق تجارت خارجی و ورود به بازارهای جهانی محصولات خوراکی فاسد شدنی استان با مدیریت دولت تدبیر و امید و بعد از پسابرجام در این استان مهیا شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان تاکید کرد: انجام تجارت و ورود به بازار جهانی در مواد غذایی را مستلزم تولید محصولات با کیفیت و با رعایت اصول بهداشتی و منطبق با استاندارد های کشورهای مقصد می باشد.
وی توضیح داد: در این راستا سازمان دامپزشکی کشور با انجام ممیزی از واحدهای مختلف و ارایه کد IR به واحد های دارای شرایط لازم برای صادرات زمینه تولید و صادرات محصولات بهداشتی و سالم را فراهم می کند.
به گفته وی، براساس برآورد کارشناسان، سالانه 40 درصد از خوراک آبزیان کشور در این استان با نظارت دامپزشکی تولید می شود که علاوه بر تامین نیاز مزارع پرورش ماهی استان مازاد آن به 24 استان دیگر صادر می شود.
چهارمحال و بختیاری با داشتن رتبه نخست تولید ماهیان سردابی کشور سالانه بیش از 23 هزار تن ماهی قزل آلا دربیش از 300 مزرعه فعال پرورش ماهی سردابی تولید و روانه بازار داخلی و خارجی می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار