کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد گفت: مصرف نوشابه‌های گازدار خطر ابتلا به دیابت، چاقی، پوکی استخوان و سرطان را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۵۵۰۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ 10 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- پروین روغنی اظهار کرد: متأسفانه با حرکت الگوی غذایی ما به سمت مصرف زیاد قند و شکر، مصرف نوشابه هم در کل کشور نسبت به استاندارد بالا رفته است.
وی با اشاره به اینکه در هر 300 میلی‌لیتر نوشابه 28 گرم قند وجود دارد، افزود: میزان استاندارد قند مصرفی برای فرد در روز 25 گرم است.
کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد، با بیان اینکه هر فرد با مصرف 300 میلی‌لیتر نوشابه کل قند مصرفی روزانه را دریافت می‌کند، اضافه کرد: با مصرف روزانه نوشابه و قندهای دیگری که در مواد غذایی وجود دارند، مصرف قند در فرد افزایش پیدا می‌کند.
روغنی با اشاره به اینکه نوشابه علاوه بر قند بالا، املاح دیگری مانند فسفات هم دارد که در هضم غذا ایجاد اختلال می‌کند، ادامه داد: مصرف مداوم نوشابه‌های گازدار نهایتاً کمبود کلسیم را به دنبال دارد که موجب پوکی استخوان می‌شود ( پوکی استخوان بیماری شایع است و موجب شکستگی خود به خود در استخوان می‌شود).
وی گفت: مصرف زیاد نوشابه‌های گازدار به دلیل وجود قند بالا خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده را افزایش می‌دهد.
کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد افزود: مصرف 300 میلی‌لیتر نوشابه به‌صورت روزانه به مدت یک سال افزایش وزن حدود 7 کیلوگرم را می‌تواند ایجاد کند که در واقع باعث چاقی می‌شود.
وی ادامه داد: مصرف نوشابه در کودکان باعث بی‌اشتهایی و سوء‌تغذیه و به دلیل قند بالا باعث خرابی دندان‌ها هم می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار