مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری :
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان گزارش نشده است.
کد خبر: ۵۵۱۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 13 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- عبدالمحمد نجاتی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است، اظهار کرد: این بیماری، ویروسی و قابل انتقال به انسان و یکی از بیماری‌های تنفسی طیور است که خسارات فراوانی را به صنعت مرغداری وارد می‌کند.
وی شروع ناگهانی بیماری و تلفات، تورم و کبودی تاج و ریش طیور، بی‌حالی شدید و پژمردگی و دورهم جمع شدن پرندگان، خونریزی زیر جلدی ساق پا، ایجاد مشکل در سیستم تنفسی و ریزش ترشحات بینی و چشم و کاهش مصرف دان را از نشانه‌های بیماری در پرندگان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه بیماری در کشورهای همجوار و چند استان از کشور شیوع یافته باید تدابیری اندیشید تا از ورود بیماری به استان جلوگیری شود.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: در چهار منطقه استان شامل لردگان، سامان - بن، پلیس راه شهرکرد و کوهرنگ قرنطینه قرار گرفته و از ورود و خروج طیور زنده بدون هماهنگی دامپزشکی جلوگیری به‌عمل می‌آید.
نجاتی اضافه کرد: از آغاز فصل سرمای امسال تاکنون با توجه به اینکه حدود 500 نمونه به آزمایشگاه سازمان دامپزشکی ارسال شده اما خوشبختانه موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان گزارش نشده است.
وی ادامه داد: در صورتی که تمامی دستگاه‌های مرتبط با یکدیگر همکاری کنند از ورود هرگونه بیماری به استان می‌توان جلوگیری کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار