با هدف توسعه ورزش همگانی
تابناک چهارمحال وبختیاری- برنامه‌های ستادی و اجرایی اولین المپیاد ورزش همگانی استان چهارمحال و بختیاری با معرفی اعضای ستاد و تشکیل کمیته‌های دوازده‌گانه شروع شد.
کد خبر: ۵۵۱۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳ 13 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- جلسه ستاد هماهنگی برگزاری اولین المپیاد ورزش همگانی چهارمحال و بختیاری با حضور اعضای ستاد استان و ستاد برگزاری مسابقات در محل سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.
اولین المپیاد ورزش همگانی استان چهارمحال و بختیاری در راستای سیاست‌های کلان وزارت ورزش و جوانان و گسترش ورزش همگانی، در ایام دهه مبارک فجر و با مشارکت تمامی استان‌های کشور برگزار می‌شود.
حمید کریمی در این جلسه اظهار کرد: ورزش همگانی به‌عنوان یک اصل مهم و قاعده هرم ورزش چهارمحال و بختیاری خواهد بود به‌طوری که پرورش و بروز استعدادها و قهرمانان ورزشی در یک جامعه سالم نمو خواهد داشت.
وی افزود: در کشورهای توسعه‌یافته، صاحب‌سبک و جایگاه در ورزش قهرمانی و حرفه‌ای جهانی، ورزش مدارس و همگانی به‌صورت کاملا نظام‌مند و با درصد مشارکت بالایی مشاهده می‌شود و متاسفانه در کشور ما این نگاه به سمت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای سوق پیدا کرده که کاملا خلاف سیستم‌های ورزشی مطرح جهانی است.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ورزش همگانی مکمل ورزش قهرمانی است، ادامه داد :تا زمانی که یک ورزش همگانی فعال و پویا و با درصد مشارکت بالا نداشته باشیم در ورزش قهرمانی و حرفه‌ای نیز خروجی موفق نخواهیم داشت.
کریمی عنوان داشت: در حال حاضر مشکل عمده ورزش همگانی زیرساخت‌های این رشته بوده به طوری که مشارکت مردم در فعالیت‌های ورزش همگانی به زیر 10 درصد نزول پیدا کرده است و نتیجه این امر نزول چشمگیر نشاط، شادابی و سرزندگی در جامعه است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ورزش محلات به‌عنوان زیربنای ورزش همگانی می‌تواند یکی از مهم‌ترین زمینه‌های ظهور این رشته باشد و در این راه باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ورزش همگانی در مدارس، پایگاه‌های بسیج و سایر موارد مشابه در کنار فعالیت‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری به‌عنوان متولی امر ورزش، نیز حداکثر بهره و مشارکت را ایجاد کرد.
گفتنی است، مسابقات المپیاد ورزش همگانی در سه مرحله شهرستان، استان و کشور در رشته‌های طناب‌زنی، دارت، شوت بسکتبال، روپایی، طناب‌کشی، والیبال سه نفره، داژبال، پنالتی هدفمند و دو رشته دیگر که به تصویب کمیته اجرایی استانی خواهد رسید برگزار می‌شود.
همچنین علاقه‌مندان می‌توانند بدون محدودیت سنی و همچنین تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در رقابت‌ها جهت ثبت‌نام به نمایندگی‌های وزرش و جوانان بخش‌ها و ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار