رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: صنعت استان به‌شدت متقاضی مصرف 11.5 میلیون متر مکعب تخصیص پروژه انتقال آب بن به بروجن است تا بتواند بخشی از مشکل آب صنعت را حل کند.
کد خبر: ۵۵۱۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ 14 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- سید نعیم امامی در صد و یکمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: شب گذشته گزارشی از صدا و سیمای استان پخش شد که مستقیما به دستاوردهای این ستاد برمی‌گردد و متاسفانه کمی بی‌ملاحظگی در این گزارش مشاهده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در گزارش شب گذشته صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری با دو تولیدکننده در استان مصاحبه صورت گرفته است که بیشترین کمک و مصاعدت را از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دریافت کردند، افزود: یکی از این تولیدکنندگان که اعلام کرد مشکل خرید داخلی دارد و کسی سراغ محصولات وی نمی‌رود به‌تنهایی فقط 8 میلیارد تومان خرید از وی صورت گرفته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تولیدکننده دیگر با 400 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی کارخانه راه‌اندازی کرده که اکنون در حال فعالیت است، ادامه داد: متاسفانه وقتی این تولیدکنندگان مقابل دوربین قرار می‌گیرند دم از مشکلات و تعطیلی واحدها می‌زنند.
امامی تاکید کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اقدامات بسیاری برای رفع مشکلات تولیدکنندگان چهارمحال و بختیاری انجام داده و انتظار می‌رود تولیدکنندگان نیز قدرشناس زحمات خیل عظیم مدیران باشند که از همه اختیارات قانونی و حتی فراقانونی خود استفاده می‌کنند لذا تولیدکنندگان وقتی در مقابل دوربین قرار می‌گیرند با ملاحظه بیشتری صحبت کنند تا عملکرد این ستاد زیر سوال نرود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: کماکان این واقعیت وجود دارد که بخش اعظم آب کشور در کشاورزی مصرف می‌شود ولی سهم صنعت تنها 2 درصد است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه صنعت این استان حتی یک لیتر از آب زاینده‌رود استفاده نکرده است، گفت: تاکنون تنها از تخصیص آب تالاب چغاخور که به صنعت استان صورت گرفته استفاده شده که این میزان بسیار کمتر از مجوزها است.
امامی تاکید کرد: صنعت چهارمحال و بختیاری به‌شدت متقاضی مصرف 11.5 میلیون متر مکعب تخصیص پروژه انتقال آب بن به بروجن است تا بتواند بخشی از مشکل آب صنعت را حل کند.
وی با بیان اینکه در کارگروه رونق سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری پرداخت تسهیلات به طرح‌های کشاورزی و صنعتی تصویب شد، تصریح کرد: در این کارگروه 22 طرح و واحد در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت با 22.6 میلیارد تومان و ایجاد 200 فرصت شغلی تصویب شد، همه این تسهیلات صرف بازسازی و نوسازی می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: تسهیلات کارگروه رونق استان در بخش کشاورزی برای 20 طرح و واحد 9.6 میلیارد تومان است که در قالب سرمایه ثابت و سرمایه در گردش پرداخت می‌شود این تسهیلات باعث تثبیت 180 شغل و ایجاد 32 فرصت شغلی جدید می‌شود.
امامی بیان کرد: نرخ سود تسهیلات طرح رونق سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی 15 و 18 درصد و در بخش صنعت 18 درصد است که تا پایان سال مالی پرداخت می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار