مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری خبر داد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از معضلات سال آینده شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، آب است.
کد خبر: ۵۵۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶ 14 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- علیرضا شفیعی‌زاده در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: یکی از معضلات سال آینده شرکت شهرک‌های صنعتی استان، آب است.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 29 شهرک صنعتی مصوب در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که 21 مورد از آن‌ها در حال بهره‌برداری است، افزود: در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان نیازمند 345 مگاوات برق هستیم که از این میزان 218 مگاوات تامین شده و 127 مگاوات نیز کسری برق در این مراکز است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه درخصوص زیرساخت‌های گاز در شهرک‌های صنعتی استان هیچ مشکلی وجود ندارد، ادامه داد: همچنین زیرساخت‌های مخابراتی این شهرک‌ها تامین شده و هشت شهرک مجهز به فیبر نوری هستند و عملیات فیبر نوری برای سه شهرک دیگر نیز به زودی اجرایی می‌شود.
شفیعی‌زاده با تاکید بر اینکه پنج شهرک و ناحیه صنعتی در چهارمحال و بختیاری مجهز به تصفیه‌خانه هستند، عنوان داشت: این تصفیه‌خانه‌ها در شهرک‌های صنعتی شهرکرد، سامان 1 و 2، بروجن و کوهرنگ اجرا شده‌اند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: توزیع آب در بخش کشاورزی نسبت به بخش‌های دیگر بسیار کم است، هم‌اکنون 73 درصد آب صنعت در صنایع خارج از شهرها، 7 درصد در معادن و 20 درصد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصرف می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در سال 96 وضعیت خوبی وجود نداشت و پنج چاه در شهرک صنعتی شهرکرد خشک شد، در حال حاضر 830 لیتر در ثانیه آب در شهرک‌های صنعتی استان آب لازم داریم.
شفیعی‌زاده خاطرنشان کرد: بحرانی‌ترین شهرک‌ها و نواحی صنعتی چهارمحال و بختیاری درخصوص تامین آب، شهرک‌های شهرکرد، سفیددشت، سامان 1 و 2، فرادنبه و گندمان هستند که آبرسانی در برخی از آن‌ها با تانکر انجام می‌شود.
وی به اهم راهکارهای تامین آب در شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری اشاره و بیان داشت: اخذ تخصیص جدید از منابع آب زیرزمینی، حفظ منابع آب زیرزمینی تخصیص‌یافته، خرید و انتقال پروانه بهره‌برداری چاه آب کشاورزی، اخد تخصیص و تامین آب از طریق سدها و خطوط انتقال آب وزارت نیرو و.... ازجمله این راهکارها هستند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: سهم صنعت استان از تخصیص پروژه انتقال آب بن به بروجن 11.5 میلیون مترمکعب است که 90 درصد آن مربوط به شهرک‌های صنعتی است، اگر این پروژه به بهره‌برداری برسد مشکلات آب در بخش صنعت حل می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار