تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی چهارمحال و بختیاری از آماده شدن 330عنوان برنامه این هیات برای دهه مبارک فجر سال 96 خبر داد.
کد خبر: ۵۵۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ 15 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- فخرالدین اسدی افزود:برنامه های این هفته در هر 9 شهرستان استان در طول دهه فجر با حضور ورزشکاران روستایی و عشایری برگزار می شود.
به گفته وی، برگزاری پنجمین المپیاد ورزشی روستاییان ،بهره برداری از خانه های ورزش مسابقات ورزشی، جشنواره های فرهنگی و جشن انقلاب از مهمترین برنامه های این هیات در دهه فجر است.
وی افزود: پنجمین المپیاد ورزشی روستاییان چهارمحال و بختیاری در این دهه با هدف توسعه بازی های سنتی و با رویکرد مبارزه با معضل اجتماعی اعتیاد به مواد مخدر برگزار خواهد شد.
اسدی افزود:این المپیاد ورزشی در رشته های تیرکمان سنتی، دال پلان مهارتی، هفت سنگ مهارتی، چوب کشی و لی لی مرحله ای در دو بخش اقایان و بانوان برگزار می شود.
رئیس هیات ورزش های روستایی و بومی و محلی چهارمحال و بختیاری از تجهیز و بهره برداری و فعال شدن 20خانه ورزش روستایی در استان تا پایان امسال خبر داد.
وی افزود:این خانه های روستایی در نقاط مختلف استان با بهره مندی از فضای مازاد و بدون استفاده اداری سازمان، ارگان ها و نهادی در سطح روستاهای استان فعال می شود.
وی گفت:این خانه ها به تجهیزات ورزشی مجهز می شود تا اهالی جوانان و بانوان روستایی به امکانات ورزشی دسترسی داشته باشند.
به گفته وی، تاکنون 10 خانه روستایی در چهارمحال و بختیاری بهره برداری شده است که بیشترین سهم مربوط به شهرستانهای اردل، فارسان ، کوهرنگ و کیار بوده است.
اسدی افزود: در استان نزدیک به 400میلیون اعتبار برای تجهیز خانه های روستایی، برگزاری جشنواره های ورزشی در سطح روستاها، جشنواره ورزشی مالکنون و توسعه ورزش در مناطق عشایری هزینه شده است.
وی گفت: تاکنون تعدادی تشک کشتی و تاتامی مورد نیاز سالن های ورزشی در سطح روستاها از سوی فدراسیون تامین شده است و خانه های روستایی نیز مجهز به ورزش های سبک شده است.
اسدی به وجود 840روستا در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: اعتبارات برای تجهیز روستاها و مناطق عشایری کافی نیست و توسعه ورزش در تمامی مناطق روستایی نیازمند اعتبار و بودجه کافی است.
چهارمحال و بختیاری دارای افزون بر 900هزار نفر جمعیت است که بخشی از این جمعیت در مناطق روستایی و عشایری ساکن هستند.
چهارمحال و بختیاری نزدیک به 840روستا دارد که بخشی از ورزشکاران این استان از دل این روستاها به ورزش ایران معرفی شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار