تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال وبختیاری گفت: رکود در فروش محصول شکر تولیدی موجب تاخیر در پرداخت مطالبات 500 میلیارد ریالی چغندرکاران استان شد.
کد خبر: ۵۵۲۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ 15 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- علیرضا جانقربان از انبار بیش از 17 هزار تن شکر مرغوب تولیدی سال جاری در استان خبر داد و افزود: قیمت مصوب هرکیلوگرم شکر 17هزار و 220 ریال اعلام شده در صورتی که قیمت بازار کمتر از این رقم است.
وی طلب سهم یارانه این شرکت طی سه سال گذشته از دولت را 140 میلیارد ریال برآورد کرد و تصریح کرد: درصورت تسویه حساب و پرداخت بدهی دولت، بخشی از مطالبات کشاورزان پرداخت خواهد شد.
مدیرعامل شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال وبختیاری گفت: با هدف خودکفایی و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، استحصال شکر طی سال جاری در این استان 2 مرحله ای شد.
وی توضیح داد: با تولید و وارد شدن 50 هزار تن چغندرقند در مزارع استیجاری شهرستانهای دزفول و بهبهان در استان خوزستان در بهار امسال، بیش از 6 هزار تن شکر سفید استحصال شد.
وی با اشاره به کشت چغندرقند در2 هزار هکتار از مزارع استان گفت: از امسال برای دومین سال متوالی این کارخانه در نیم قرن فعالیت با تولید بیش از 19 هزار و 350 تن محصول شکر مرغوب، رکورد بی سابقه ای را در کارنامه خود به ثبت رساند.
جانقربان گفت: پیش از این میزان تولید شکر در شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال و بختیاری 15 هزار تن ثبت شده بود، ضمن آنکه کشت بهاره چغندر قند در بهار امسال 15 درصد افزایش یافت..
شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال در زمستان 94 از مالکیت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.
این کارخانه در 5 کیلومتری شهرکرد قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار