تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرامور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید و برداشت 4 میلیون و 800 هزار گل شاخه بریده از گلخانه های این استان طی 9 ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۵۵۳۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 16 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- ابراهیم شیرانی وسعت گلخانه های سطح استان را 20 هکتار برآورد کرد و اظهار کرد: به طور میانگین در هر مترمربع زمین 110 شاخه گل رز تولید می شود.
وی گفت: گل رز تولیدی چهارمحال و بختیاری در 10 رقم از نظر تنوع رنگ به دلیل ارتفاع بالا ازسطح دریا و شرایط آب و هوایی مناسب در سطح کشور و خاورمیانه منحصر به فرد است.
شیرانی اشتغالزایی مستقیم در گلخانه های شهرکرد، بروجن و کیار را 180 نفر اعلام و تصریح کرد: بخش عمده گل شاخه بریده استان به تهران، اصفهان و از طریق پایانه گل و گیاه به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری توضیح داد: از تعداد گل شاخه بریده تولیدی در سال جاری 700 هزار شاخه از نوع «آلسترومریا» بوده است.
به گفته وی، هم اینک 43 واحد گلخانه سبزی و صیفی کاری در این استان فعال است.
شیرانی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه سالانه سه هکتار به سطح زیر کشت گلخانه های استان اضافه خواهد شد.
وی تاکید کرد: با توجه به تشدید پدیده خشکسالی و کاهش منابع آبی در استان طی چند سال گذشته، بهره برداران بخش کشاورزی این خطه با تغییر الگوی کشت و راه اندازی گلخانه ها به سمت توسعه گل شاخه بریده و تولید توت فرنگی سوق داده شده اند.
استان چهارمحال و بختیاری با قرار گرفتن به دلیل تنوع آب و هوایی مطلوب، بهترین شرایط تولید گل و محصولات گلخانه ای را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار