تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از انتخاب این استان برای اجرای طرح اجتماع محور صنایع دستی با مشارکت بنیاد برکت کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۵۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸ 17 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، بهمن عسگری سوادجانی با اعلام این خبر افزود: این تصمیم در پی نشستی با معاونان بنیاد برکت کشور در استان اعلام شده است.
وی ادامه داد: حمایت از مشاغل خرد و خانگی و ایجاد اشتغال مولد و پایدار و فروش تولیدات صنایع دستی از اهداف بلند مدت اجرای این طرح است.
عسگری سوادجانی تصریح کرد: همچنین در این نشست مشترک معاونان بنیاد برکت کشور، آمادگی این نهاد را در خصوص حمایت از فروش تولیدات جوامع محلی با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از طریق بانک عامل در جهت رونق اشتغال و فروش محصولات صنایع دستی استان اعلام کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری افزود: معرفی قابلیت ها و امکانات استان در جهت رفع دغدغه رهبر معظم انقلاب در خصوص رفع معضل بیکاری یکی از مهمترین ضروریات استان به شمار می رود.
قالی بافی، چوخابافی، نمدمالی، گیوه دوزی، خورجین بافی، گلیم بافی، بافت سیاه چادر، جاجیم بافی و قفل سازی از مهمترین صنایع دستی چهارمحال و بختیاری این استان است که فعالیت در رشته های قالی بافی، گلیم بافی و نمد از عمومیت بیشتری برخوردار است.
تاکنون 37 محصول تولیدی صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا شده که از این تعداد 29 نشان در دولت یازدهم کسب شده است.
همچنین در دولت تدبیر و امید 9 رشته صنایع دستی استان از جمله گلیم بافی، خورجین بافی، ساخت عروسک محلی بازبازک، بافت چوخا، بافت عروسک لیلی، قالی بافی محلی و آهنگری سنتی در فهرست آثار معنوی به ثبت رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار