مدیر کل تامین اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- کمک هزینه بارداری در صورتی به زنان بیمه شده پرداخت می‌شود که یک سال قبل از زایمان، حق بیمه 60روز کار در کارگاههای مشمول قانون کار را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده باشند.
کد خبر: ۵۵۸۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 29 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری،مدیر کل تامین اجتماعی استان با اعلام اینکه در نه ماهه سال جاری بیش از 170 میلیون تومان  غرامت دستمزد  ایام بارداری و زایمان به زنان بیمه شده استان پرداخت شده است گفت: این مبلغ به  زنانی پرداخت شده است که در مدت استراحت ایام بارداری اشتغال بکار  نداشته و در مدت استراحت ایام بارداری، مزد یا حقوقی از کارفرما دریافت نکرده  اند.
غلامرضا محمدی  ادامه داد: از دیگر شرایط پرداخت کمک هزینه ایام بارداری  اینست که  افراد روز قبل از شروع استراحت، مشغول به کار باشند و یا در مرخصی استحقاقی به سر برند.
محمدی در رابطه با مدت دریافت کمک هزینه بارداری، اظهار کرد: در ایام بارداری، بر خلاف ایام بیماری که برای 3 روز اول استراحت سرپایی بیمه شده، غرامت دستمزد پرداخت نمی‌شود، حتی در صورتی که استراحت بیمه شده سرپایی باشد و وی در بیمارستان بستری نشود، کمک هزینه بارداری از اولین روز شروع استراحت، محاسبه و پرداخت می‌شود.
وی مدت مرخصی زایمان برای مادرانی که فرزندانشان را از شیر خود تغذیه می‌کنند، در زایمان‌های یک قلو و دو قلو را 6 ماه و برای زایمان‌های 3 قلو و بیشتر را یک‌سال اعلام کرد که حداقل 3 ماه از غرامت دستمزد متعلقه بابت استراحت پزشکی  قبل از تاریخ زایمان، قابل پرداخت است.
غلامرضا محمدی درباره میزان کمک هزینه بارداری گفت: میزان غرامت دستمزد ایام بارداری، معادل دوسوم آخرین مزد یا حقوق بیمه شده است که حداکثر برای 6 ماه بدون کسر 3 روز اول پرداخت می‌شود.
محمدی ادامه داد: نحوه محاسبه آخرین مزد یا حقوق بیمه شده نیز به این ترتیب است که کل مبالغ مشمول کسر حق بیمه  که بیمه شده در آخرین 90 روز قبل از استراحت دریافت کرده است، با هم جمع و بر روزهای کارکرد بیمه شده در این مدت تقسیم می‌شود.
وی یادآورشد: زنان مشمول قانون تامین اجتماعی می‌توانند، برای انجام تمام مراقبت‌های پزشکی پیش از زایمان، هنگام زایمان و پس از آن، به مراکز درمانی تامین اجتماعی مراجعه و بدون پرداخت هیچ‌گونه وجهی از خدمات این مراکز استفاده کنند.
مدیر کل  تامین اجتماعی استان افزود: همچنین این دسته از زنان می‌توانند، برای انجام مراقبت‌های خاص دوران بارداری و زایمان به پزشکان و مراکز پزشکی طرف قرارداد مراجعه و با پرداخت درصد ناچیزی از نرخ خدمات، تحت عنوان فرانشیز ،از خدمات برخوردار شوند.
وی تاکید کرد: غرامت دست‌مزد ایام بارداری با ارائه گواهی پزشک معالج و یا بیمارستان محل تولد نوزاد و تصویر گواهی ولادت و یا شناسنامه فرزند، از شعب تامین اجتماعی محل بیمه پردازی  قابل دریافت  است و مدت دریافت کمک بارداری جزو سوابق بیمه‌ای بیمه‌شدگان زن محاسبه می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار