تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: طرح تعادل بین دام و مرتع در این استان بازنگری شود چرا وجود سه برابری دام در مراتع این استان موجب خسارت جبران ناپذیر به عرصه های ملی منطقه می شود.
کد خبر: ۵۵۹۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 31 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- اقبال عباسی در جلسه شورای عشایر چهارمحال و بختیاری که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان امور عشایر کشور تشکیل شد، اظهار کرد: اگر مسوولان متولی استان برنامه ای برای تعادل بین دام و مراتع و معیشت جمعیت عشایری در کوتاه مدت و بلند مدت نداشته باشند، زندگی این قشر مولد و آسیب پذیر دچار مشکل خواهد شد.
وی، توجه و توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی در مناطق عشایری را بهترین حمایت و افزایش رغبت ماندگانی جمعیت عشایری عنوان کرد و گفت: فرآوری محصولات تولید لبنی و پروئتینی ارگانیگ و سالم عشایری و توسعه زیرساخت های گردشگری مناطق عشایری می تواند باعث رونق صنعت گردشگری و افزایش سبد درآمد خانوار عشایری شود.
معاون وزیر و رئیس سازمان امور عشایر کشور نیز در این آیین از پرداخت یکهزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات بحران خشکسالی در بین جامعه عشایر کشور خبر داد و تصریح کرد:این میزان اعتبار با 4درصد بهره بانکی و مدت بازپرداخت 5 ساله در حال پرداخت است.
کرمعلی قندالی افزود:امسال افزون بر 2 هزار و100 میلیارد ریال نهاده دامی شامل محصول جو، علوفه و خوراک دامی بصورت تسهیلات ارزان قیمت تحویل عشایر شد.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری نیز از اختصاص 37 میلیارد و 400 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت از محل طرح های ماده 10 و 12 حمایت از زنجیره تولید گوشت قرمز به عشایر کوچروی این استان خبر داد.
یحیی حسین زاده افزود: این میزان تسهیلات در راستای حمایت مستقیم دولت از زنجیره تولید گوشت قرمز به این قشر مولد آسیب پذیر اختصاص یافت.
وی از تولید 10 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر کوچرو از زمان استقرار در مناطق ییلاقی این استان در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری، اعطای تسهیلات ارزان قیمت به خانوارهای عشایری به منظور تسهیل در معیشت و تامین علوفه مورد نیاز فصول سرد سال در مناطق قشلاقی توسط دولت تدبیر و امید را از عمده دلایل افزایش تولید پروتئین در بین عشایر کوچرو عنوان کرد.
در نشست شورای عشایری چهارمحال و بختیاری تامین 10 دستگاه خودروی سنگین و تانکر آبرسانی سیار از سوی سازمان امور عشایر کشور و همین تعداد نیز از سوی استانداری چهارمحال و بختیاری در نیمه نخست سال آینده تصویب شد.
چهارمحال و بختیاری با داشتن 126 هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و 700 هزار راس دام سبک بعد از استان فارس دومین استان عشایر نشین کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار