تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در دهه فجر امسال 53 پروژه بخش کشاورزی در استان با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و استاندار افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۵۶۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸ 03 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد– ذبیح‌الله غریب در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، اظهار کرد: امسال 53 پروژه در بخش کشاورزی با اعتبار 23 میلیارد و 668 میلیون تومان افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.
وی افزود: در بخش آب، خاک و امور فنی و مهندسی 32 پروژه با اعتبار شش میلیارد و 386 میلیون تومان، بهبود تولیدات دامی هشت پروژه با اعتبار هفت میلیارد و 536 میلیون تومان، بهبود تولیدات گیاهی پنج پروژه با اعتبار شش میلیارد و 150 میلیون تومان، شیلات و امور آبزیان هفت پروژه با اعتبار دو میلیارد و 746 میلیون تومان و یک پروژه در بخش صنایع کشاورزی با اعتبار 850 میلیون تومان افتتاح و بهره‌برداری می‌شوند.
غریب با اشاره به اینکه در بخش آب و خاک 550 هکتار از اراضی استان به سامانه نوین آبیاری مجهز می‌شود، تصریح کرد: چهار واحد مرغ گوشتی مجموعا با ظرفیت 110 هزار قطعه و افتتاح یک واحد 100 راسی گاو شیری در بخش تولیدات دامی، افتتاح چهار پروژه گل شاخه بریده و افزوده شدن 1.5 هکتار به سطح گلخانه‌های استان و افتتاح یک کارگاه پرورش قارچ با ظرفیت 300 تن در بخش تولیدات گیاهی، افتتاح واحد بسته‌بندی خشکبار از پروژه‌های شاخص این سازمان بوده که با افتتاح پروژه‌ها در بخش شیلات، افزایش 100 تنی تولید آبزیان را در بردارد.
وی گفت: با افتتاح 53 پروژه‌ زمینه اشتغال مستقیم 257 نفر و اشتغال 215 نفر به صورت غیر مستقیم فراهم می‌شود و 53 روستا و 239 خانوار بهره‌مند خواهند شد.
غریب در ادامه با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی در شاخص‌های کلان، اتفاقات خوبی رخ داده است، تصریح کرد: حمایت دولت در بخش اقتصادی بی‌نظیر بوده که موجب بهبود و افزایش تولیدات شده است.
وی گفت: طی چند سال گذشته با بهبود فضای کسب و کار و اشتغال، مخصوصا در بخش کشاورزی با رشد سه درصدی ایجاد اشتغال مواجه بودیم که این بخش نسبت به بخش صنعت و دیگر بخش‌ها نقش خود را به خوبی در ایجاد اشتغال ایفا کرده است.
غریب با اشاره به لزوم توجه بیشتر به موضوع آب و وضعیت خشکسالی حاکم در استان، خاطرنشان کرد: طی پنج سال گذشته، 40 درصد از منابع آبی استان از بین رفت که بایستی آموزش ترویجی در خصوص استفاده از منابع آبی انجام شود.
وی با اشاره به افزایش 30 درصدی تولیدات بخش کشاورزی در استان نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: تولیدات محصولات کشاورزی استان از یک میلیون و 300 هزار تن در سال گذشته به یک میلیون و 400 هزار تن در سال جاری رسیده است.
رئیس جهاد کشاورزی استان گفت: بهره‌وری آب در استان در مقایسه با کشور بالا است و با وجود تکنولوژی‌های مدرن، در صورتی که اعتبارات خوبی اختصاص یابد می‌توان بهره‌وری را افزایش داد.
وی خاطرنشان کرد: قطعا با برنامه‌ریزی و همراهی این بخش و کشاورزان و همچنین اختصاص اعتبارات امکان افزایش تولیدات و حفظ کشاورزی در استان وجود دارد.
در ادامه نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: امسال بیش از 100 برنامه در 800 روستای استان از سوی کمیته روستایی و عشایری در روستاها و مناطق عشایری استان اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام دهقان برگزاری 34 برنامه معرفتی را از محوری‌ترین برنامه‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: برنامه‌های توجیهی و اجرایی در سطح روستاها و مناطق عشایری، گلباران قبور مطهر شهدا، تجلیل از خانواده شهدا و نواخته شدن زنگ انقلاب از دیگر برنامه‌های این کمیته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار