عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکایی‌ها با ادامه بحران‌سازی در منطقه قصد دارند مانع نتیجه‌بخشی مذاکرات صلح سوریه که تکمیل کننده مبارزات میدانی است، باشند.
کد خبر: ۵۶۱۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸ 03 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- به نقل از خانه ملت، اردشیر نوریان با اشاره به لغو جلسه مذاکره سوچی پیرامون حل بحران سوریه، اظهار کرد: بحران سوریه از آغاز تاکنون فازهای مختلفی را پشت‌سر گذاشته که شامل شروع بحران، بحران‌سازی، اوج بحران و حرکت بحران روبه زوال است و هر کدام را می‌توان در فاز خود مورد بررسی قرار داد.
وی با بیان شرایطی که گروه تکفیری طی آن شکست و ضربه سنگینی در منطقه خورده است، افزود: آمریکایی‌ها در این موضوع با بن‌بست روبه‌رو شدند و سیاست‌های دیگری را دنبال می‌کنند.
نماینده مردم شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اقدامات بعدی آمریکا در راستای به ‌بن‌بست کشاندن شرایط فعلی و مذاکرات است که به نوعی باعث شده  پیروزی جریان مقاومت نیز رخ دهد.
نوریان ادامه داد: آمریکا حجم زیادی سلاح و 30 هزار نیرو وارد منطقه کرده و البته این میزان بیش از این‌ها است، این نیروها در شمال سوریه و در منطقه کردنشین مستقر شده‌اند و قصد دارند محوری که میان تهران، مسکو و آنکارا شکل گرفته بود را از میان ببرند.
وی گفت: آمریکا و اسرائیل نمی‌خواهند اجازه دهند توافقات مذاکراتی که  برای حل بحران سوریه شکل می‌گیرد نتیجه دهد و در این مسیر از تجهیز و تسلیح هرگونه گروه تنش‌زا در منطقه مضایقه نمی‌کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: آمریکایی‌ها قصد دارند با ایجاد ناامنی در منطقه، مذاکرات صلح سوریه که تکمیل‌کننده فرآیند عملیات میدانی در مبارزه با تروریسم در منطقه است را با شکست مواجه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار