تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان امسال 30 درصد از مطالبات معوق چغندرکاران استان پرداخت می شود.
کد خبر: ۵۶۱۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 04 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حمید رضا دانش از تامین 100 میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات برای شرکت فرآورده های غذایی و قند استان خبر داد و گفت: پیش از این 10 درصد از مطالبات چغندرکاران پرداخت شده بود.
وی تاکید کرد: 25 درصد مابقی طلب کشاورزان نیز تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده محاسبه و تسویه حساب خواهد شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری میزان چغندرقند تولیدی توسط بهره برداران استان را 171هزار تن در سال برآورد کرد و افزود: 92هزار و 500 تن از این محصول در استان تولید می شود.
وی مزارع زیر کشت چغندرقند طی سال جاری را 2هزار و 150 هکتار ذکر کرد و گفت: امسال افزون بر 20 هزار تن شکر مرغوب در استان تولید شده است.
دانش، با اشاره به مطالبات 300 میلیارد ریالی چغندرکاران استان در زمان برداشت و تحویل این محصول گفت: حدود 15درصد از مطالبات بصورت بذر، کود و سم پرداخت و 10 درصد دیگر نیز در بدو تحویل توسط مسئولان کارخانه فرآوری پرداخت شده است.
وی از افزایش مرغوبیت عیار محصول چغندرقند تولیدی استان از 15 به 17 نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: توزیع بذر اصلاح شده و تغییر روش کشت در این افزایش تاثیر داشته است.
معاون بهبود امور گیاهی سازمان جهاد کشاورزی، سطح زیرکشت چغندرقند استان برای سال زراعی جاری را بیش از 2 هزار هکتارعنوان کرد و افزود: با مدیریت و تغییر الگوی کشت محصول مرغوب تری برداشت شد.
وی گفت: شهرستان های کیار، شهرکرد و لردگان بیشترین سطح زیرکشت چغندرقند استان را دارند.
سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصول باغی، زراعی، دامی و شیلاتی در استان تولید می شود.
سطح زیر کشت استان 270 هزار هکتار با 60 هزار بهره بردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار