تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش ‌و پرورش چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح آگاه سازی و پیشگیری از معلولیت ها و آموزش 34 هزار دانش آموز در مدارس متوسطه 2 این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۶۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ 05 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- بهنام اسماعیلی افزود: در این طرح دانش آموزان از 470 آموزشگاه در خصوص پیشگیری از آسیب های مرتبط با بینایی، شنوایی، حوادث ترافیکی و غیرترافیکی، بیماری های عضلانی و اسکلتی و مشاوره ژنتیک بهره مند می شوند.
وی گفت: دانش آموزان پایه دهم به مدت 4 ساعت و یازدهم 3 ساعت آموزش های لازم را در این طرح فرا می گیرند.
به گفته وی، برای اجرای این طرح 110 مربی تخصصی و آموزش دیده در رشته ژنتیک، پرستاری و بهداشت با سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش همکاری و فعالیت دارند.
وی از اجرای طرح غربالگری ژنتیک در مدارس ناحیه 1 و 2 شهرکرد، فارسان و لاران خبر داد وگفت: در این طرح 8 هزار و 250 نفر از دانش آموزان 85 مدرسه دخترانه متوسطه از اول بهمن ماه زیرپوشش این طرح قرار گرفتند.
وی با اشاره به اینکه این طرح با مشارکت سازمان بهزیستی در رابطه با پیشگیری از معلولیت‌ها، توسط کارشناسان ژنتیک برگزار می شود، گفت: در این طرح دانش آموزان پس از شناسایی و پر کردن فرم ارزیابی، به مراکز تخصصی ارجاع داده می شوند تا در صورت نیاز تحت معاینات تخصصی و درمان رایگان قرار گیرند.
وی اظهار کرد: اجرای این طرح ها از اول بهمن ماه آغاز و تا پایان سال تحصیلی جاری ادامه دارد.
در سال تحصیلی جاری بیش از 168 هزار دانش آموز در یکهزار و 800 فضای آموزشی مشغول تحصیل هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار